Är min klänning too much...
... för en konfirmationsfest?
Ej kyrklig, om det gör nån skillnad.
Och ej själva ceremonin, utan jag ska bara vara med på middagen och festen.
Tycker jag inte, den va fin!
Nej, det tycker jag inte.
Too much av vad?
Tycker de ser ut som en simpel och lite smått festlig klänning.
Tycker den är fin, passar dig! Så länge inte familjen du ska till är konservativ eller så ser jag inga problem. Hade du varit med i kyrkan hade nåt över axlarna varit bra. Dock tycker jag att det hade varit finare utan piratlånga leggings
Nej, men det blir snyggare utan strumpbyxvarianten.
Snygg som attans. Men är tveksam om dina tights kanske borde bytas ut.
Nej varför skulle den vara det!?
Okej tack! Blev orolig att den är lite kort? Ska inte ha de leggingsen utan tänkte hela strumpbyxor och så nån kofta eller så över.
Är bara inte helt van vid klänningar som slutar mitt på låret.
Kan jag fota ett alternativ om nån kan känna sig manad att jämföra?
tycker absolut inte den e för kort. Lagom.
Snygg, men byt leggings.
Hur kan en konfirmation inte vara kyrklig? *nyfiken*
Eftersom du frågar så: Nej, inte too much, snarare too little. För kort och för urringad för en familjetillställning. Möjligtvis med en sjal/jacka/kavaj till.
Skitsnyggt med en kofta och strumpbyxor.
Risken finns att du kommer att känna dig osäker under hela festen eftersom du redan nu uttrycker osäkerhet. Det är en fin klänning. Men jag skulle bära den med en kofta/kavaj och ett halssmycke som drar uppmärksamheten uppåt en bit.
Jag röstar på den svarta iaf, med något snyggt halsband.
Jag tycker klänning nr 2 är snyggare "på galgen", men klänning nr 1 sitter mer smickrande på din kropp. Om du är osäker över klänning nr 1 så kan du ju ha svarta strumpbyxor typ 60-80-denier, då känns det kanske lite mer "påklätt". Å andra sidan kan det se lite lustigt ut om det är sommarvärme...
Okej, tusen tack för era svar! =)