Hur ska jag hantera min sambos lillebror?
Jag bor ihop med den mest fantastiska kille man kan tänka sig, allt är riktigt bra även relationen med hans föräldrar och syster. MEN han har en lillebror (sladdis) på 12 år (5:e klass) som jag håller på att bli "galen" på.
Min sambo flyttade hemifrån när han var 18 (vi är idag 23 år) och vet att lillebrodern tyckte det var jobbigt, vilket helt klart är förståeligt. När sedan storasyster flyttade 1 år till USA blev det inte heller lättare och jag vet att han varit mycket ledsen över att syskonen flyttat. Nu är dock storasyster tillbaka hemma (21 år) och varenda gång vi är där eller när dom hälsar på oss kan han inte bete sig! Han vägrar smaka på mat, de gör i de flesta fall "special mat" till honom och det dansas väldigt mycket efter hans pipa. Han är även lite "utfryst" i skolan och rider på ridskola och eftersom jag som mångårig hästtjej nu blivit en stor "idol" för honom är det tusen frågor varje gång, vilket jag inte riktigt tycker är roligt. Sen ska han även hålla på och "uppfostra" vår hund och ropa och ha sig med den, vilket jag inte tolererar!! Där har jag försökt sätta ner foten och han lyssnar inte. Föräldrarna verkar inte tycka att detta är ett problem, de säger bara "du har väl också varit 12 år?" till min sambo när han konfronterar dem. Javisst vi har också varit 12 år men jag hade ALDRIG fått bete mig som han gör.
Jag har nu börjat tröttna rejält! Jag börjar känna lite småhat till den här ungen och jag vill inte känna så. Men ska man få stå ut med vad som helst?
Tacksam för svar!