Hjärtproblem eller magkatarr?
Hej!
Sen ungefär ett par veckor tillbaka har jag haft obehagliga stickningar runtomkring hjärtat (ibland känns det som att det kittlar och ibland hugger det till), men även på andra ställen i kroppen, typ vid sidorna på kroppen där revbenen slutar och i ryggen. Nu i måndags besökte jag akuten för att hoppas hitta felet och jag fick ligga på en bår i nästan 10 timmar. De kollade blodtrycket, lyssnade på hjärtat med stetoskop, röntgade lungorna och tog tre olika blodprov, men när jag tillslut fick träffa en läkare så sa denne att de inte kunde hitta något fel och att jag kanske lider av magkatarr.
Efter den snabba diagnosen blev jag hemskickad och tillsagd att köpa Omperazol-tabletter och ta en sån per dag. Det har jag gjort nu sen i tisdags, men fortfarande känns det inte ett dugg bättre. Det fortsätter att hugga till ibland och det känns allmänt obehagligt att vara vid liv just nu, faktum är att jag går omkring och tror att jag ska dö hela tiden. Jag skulle vilja veta vad ni tror om saken? Finns det någon mer här som har haft eller har magkatarr och upplever samma fenomen? Jag tycker ju det låter lite konstigt om magproblem gör att man får ont långt upp i bröstet och även på andra ställen...
Tilläggas bör även att de tog de tog alla testerna (förutom röntgen) i liggande tillstånd, och just då kändes det ganska bra, men det är framför allt när jag står, rör mig eller sitter som problemen uppstår. Det sa jag även till läkaren/sköterskorna, så jag är lite orolig över att deras tester har gett felaktiga resultat, puls och sånt är ju inte samma när jag rör mig som när jag ligger.
Tacksam för svar!
/Anti, 24 år