• Anonym

Hjärtproblem eller magkatarr?

Gjorde dom inget EKG? Dock tycker jag inte att det låter som hjärtproblem utan snarare nån muskel eller nerv som knasar..har själv samma i perioder, speciellt stressiga. Hugger till vid hjärtat, ibland nästan bak i ryggen..hm ja. Men om du är orolig ska du ju självklart kolla upp det vidare. (och inte lyssna på oss hobbyläkare på nätet ;) )

• Anonym

Inget ultraljud heller då? Hugg och stick vid revben, bak i ryggen kan även vara gallblåsan. Jag har också magkatarr men får aldrig sådana besvär som du skriver ts. Bara att revbenen känn som att dom har gått av men det blir inte bättre om jag ligger ner. Värre om jag försöker lägga mig på sidan. Omeprazol brukar hjälpa bra vid magkatarr och det står väl också att man ska inte äta dom mer än en vecka (eller minns jag fel nu?)
    Blir du inte bättre så sök igen, men prova utesluta allt som kan förvärra magkatarr som anonym skrev, kaffe, nikotin, juice, citrus frukter, fet mat, chips, starka kryddor mm. Mjölk och banan brukar lugna magen.

• Anonym

Omeprazol tar oftast minst en vecka innan det börjar hjälpa, har själv gått på det och blev varnad för det.

Svar på tråden Hjärtproblem eller magkatarr?