Inlägg från: XiaoMei |Visa alla inlägg
  • XiaoMei

Könsneutrala leksaker

Jag skulle bli jätteglad över att se mer könsneutrala leksaker men jag är ju också en sådan mamma som blir skitsur när jag får leksakskataloger med posten och så är det bara flickor med dockvagnar och leksaksspisar och pojkar som leker Star Wars och med lego. Lego för flickor ska tydligen vara rosa?!

Nej, MER könsneutrala leksaker tack!

• XiaoMei
    SjälvaJag skrev 2011-05-21 16:36:15 följande:
    Men hindrar det dig att handla lego eller starwars till en dotter bara för att bilden inte visar det?
    Vad hindrar dig att köpa en dockvagn till en son? Ni sätter ju käppar i hjulen för er själva.

Min son har haft dockvagn och min dotter bygger massor med lego (vanligt lego, inte speciellt rosa alltså) så det styr mig inte alls. Men barnen tittar i katalogerna som förmedlar att vissa leksaker är tjejsaker och vissa killsaker och det gillar jag inte. Jag gillar inte att barnkläder är så uppdelade som de är heller och blir tokig på detta med tjej och killjeans tillexempel.

Jag skulle gärna se dockvagnar med stawars, blå lego med Hello Kitty tema eller rosa tröjor med dinosaurier. Grejer för BARN helt enkelt, inte för barn av ett visst kön.

Svar på tråden Könsneutrala leksaker