• Druid

Skulle du föredra att Sverige inte var en "mångkultur"?

Tycker du att Sverige ska vara ett så kallat mångkulturellt samhälle, eller skulle du föredra att inte Socialdemokraterna mfl. påbörjade den stora invandringspolitiken på 60-talet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du föredra att Sverige inte var en "mångkultur"?
  • LjubaviMoja

Nu är jag själv invandrare och min åsikt räknas nog inte, men jag tycker inte att det är fel med invandring men derimot tycker jag nog att det sköts likte konstigt och att det tas in för många än vad man klarar av.

• Jäjd

Vad bra att mångkultur inte är lika med massinvandring. Det finns ju även arbetskraftsinvandring, en flyktingpolitik som är lite si och så och vanlig hederlig importerande av kärlek.

Jag tycker invandring är bra, men politiken är skit.

• puss

kultur är alltid berikande, om det är kulturen det gäller.

I will mustardize you
  • fisförnäm

Jag tycker svarsalternativen är något felformulerade. Vem kan förneka att invandring har gynnat Sverige på många sätt?
    Däremot har kultur som invandrare burit med sig inneburit osämja och motsättningar i svenska samhället, främst tack vare svenska samhällets mångkulturella inrikting sedan 1975.

LjubaviMoja skrev 2011-05-21 14:29:39 följande:
    Nu är jag själv invandrare och min åsikt räknas nog inte, men jag tycker inte att det är fel med invandring men derimot tycker jag nog att det sköts likte konstigt och att det tas in för många än vad man klarar av.
    Varför skulle inte din åsikt räknas med anledning av att du har urprung från ett annat land?
  • LjubaviMoja
    fisförnäm skrev 2011-05-21 15:55:39 följande:
    Jag tycker svarsalternativen är något felformulerade. Vem kan förneka att invandring har gynnat Sverige på många sätt?
    Däremot har kultur som invandrare burit med sig inneburit osämja och motsättningar i svenska samhället, främst tack vare svenska samhällets mångkulturella inrikting sedan 1975.Varför skulle inte din åsikt räknas med anledning av att du har urprung från ett annat land?
    Ja , för att jag hört det ett antal ggr nu och för att jag inte är helt igenom svensk.
  • fisförnäm
    LjubaviMoja skrev 2011-05-21 15:59:57 följande:
    Ja , för att jag hört det ett antal ggr nu och för att jag inte är helt igenom svensk.
    Äh, det handlar om vad du tycker själv. Upp med självförtroendet!
  • LjubaviMoja
    fisförnäm skrev 2011-05-21 16:02:08 följande:
    Äh, det handlar om vad du tycker själv. Upp med självförtroendet!
    Tack, snällt av dig att du tycker så
  • SjälvaJag

Det är inte invandrarna som är problemet i det här landet, utan invandringspolitiken.

• Jäjd
    SjälvaJag skrev 2011-05-21 16:17:33 följande:
    Det är inte invandrarna som är problemet i det här landet, utan invandringspolitiken.
    Fast frågan gäller väl snarast huruvida man är för eller emot mångkultur som fenomen, inte om man är kapabel att skilja mellan invandrare och invandringspolitik.
  • SjälvaJag
    Jäjd skrev 2011-05-21 16:37:20 följande:
    Fast frågan gäller väl snarast huruvida man är för eller emot mångkultur som fenomen, inte om man är kapabel att skilja mellan invandrare och invandringspolitik.
    Jag gillar att man tar del av varandras kulturer, till vissa gränser. Att kulturerna stannar i de länder dom kommer ifrån. Man reser ju ofta för att se andra kulturer och seder. Vad händer sen om vi redan har alla kulturer här?
Svar på tråden Skulle du föredra att Sverige inte var en "mångkultur"?