Skulle du föredra att Sverige inte var en "mångkultur"?
Tycker du att Sverige ska vara ett så kallat mångkulturellt samhälle, eller skulle du föredra att inte Socialdemokraterna mfl. påbörjade den stora invandringspolitiken på 60-talet?
Tycker du att Sverige ska vara ett så kallat mångkulturellt samhälle, eller skulle du föredra att inte Socialdemokraterna mfl. påbörjade den stora invandringspolitiken på 60-talet?
Nu är jag själv invandrare och min åsikt räknas nog inte, men jag tycker inte att det är fel med invandring men derimot tycker jag nog att det sköts likte konstigt och att det tas in för många än vad man klarar av.
Vad bra att mångkultur inte är lika med massinvandring. Det finns ju även arbetskraftsinvandring, en flyktingpolitik som är lite si och så och vanlig hederlig importerande av kärlek.
Jag tycker invandring är bra, men politiken är skit.
kultur är alltid berikande, om det är kulturen det gäller.
Jag tycker svarsalternativen är något felformulerade. Vem kan förneka att invandring har gynnat Sverige på många sätt?
Däremot har kultur som invandrare burit med sig inneburit osämja och motsättningar i svenska samhället, främst tack vare svenska samhällets mångkulturella inrikting sedan 1975.
Det är inte invandrarna som är problemet i det här landet, utan invandringspolitiken.