• Iluna

nån som använt sig av kinect spel för att träna/gå ner i vikt?

vi har kinect spel hemma och har sett att de finns flera olika träningsspel till, bla bigest loser spel å några dansspel. någon som använt sig av dessa för att föröska gå ner i vikt å träna efter kanske en graviditet?

• Svar på tråden nån som använt sig av kinect spel för att träna/gå ner i vikt?
  • Culete

Hade ocksá velat veta, vi har ocksá Kinect här hemma... =)

~~ Elina 11/06 ~ Gabriel 05/08 ~ Isabel BF 09/11 ~~
  • alexs mamma

Jag har prova några av spelen hos en kompis tror det kan varit dansspelet men jag skulle inte vilja påstå att de funkar för att gå ner i vikt. Visst man blir lite svettig och man håller i gång men man kommer inte upp i puls under tillräkligt lång tid för att det skall kunna fungera som viktminskning...
    Kanske skall jag tillägga att jag är relativt vältränad redan, löper ca 2-3 mil i veckan och ha en bra kontidion.

Jag tror att du skulle kunna gå ner i vikt fortare genom att äta hälsosamt och se till at motinonera regelbundet. Jag gissar på  att du förbränner ca lika många kalorier när du städar som när du spelar dansspelet.

Se till att komma ut i den härliga vårluften i stället så får du både friskluft och motion!
    Lycka till!!

• Iluna

Ja kommer ju promenera å jogga sen. De är just styrke delen ja skulle behöva hjälp me. Å tänkte att tex biggest loser spelet kan ha bra övningar man kan göra.

• Culete

Jag är nyfiken för att det kanske kunde vara ett kul sätt att komplementera träningen med, när man är hemma.
    Har redan börjat pá gymmet för inte sá längesen och kommer inte droppa det, men hade vart kul att ha ngt "skoj" program hemma ocksá... =)

~~ Elina 11/06 ~ Gabriel 05/08 ~ Isabel BF 09/11 ~~
  • Rååsa Smurfen

har just börjat köra med kinect idagarna kört några timmar i dag både zumba o dancecentral och det är hårt  tror det funkar perfekt  körde zumba innan på skiva hemma o hade diet gick ner ca 10 kiloGlad

Svar på tråden nån som använt sig av kinect spel för att träna/gå ner i vikt?