Inlägg från: lizalolly |Visa alla inlägg
  • lizalolly

SoA

Är det bara jag som funderar på om det är Clay som ligger bakom hemintrången som dom där 3 nomad killarna sysslar med? Vad kan annars vara deras motiv? 
    Har förresten kollat alla säsonger senaste veckan, trodde att detta var nån skittråkig serie om motorcycklar haha.. En arbetskamrat rekommenderade den för nåt år sedan. Vilken trevlig överraskning jag fick! Dom första avsnitten satt jag fortfarande och tyckte att den var lite töntig men sögs ändå in i storyn och de olika karaktärerna nog för att fortsätta titta. Vid scenen där Tara tänker flytta och Jax  håller sitt passionerade tal om hur han aldrig slutat älska henne var jag (slutet på 1:a säsongen om jag inte minns fel) HOOKED! OCh slutade med att jag kollade i snitt 5 avsnitt varje kväll så fort barnen somnat Cool

• lizalolly
    aidj skrev 2012-10-15 22:02:21 följande:
    jag trodde han hette pax och tyckte att han var en ricktig "wigger" första gången jag såg något ur serien.. men jag fastnade för opie och fortsatte att se serien för hans skull.. men sedan hittad ejag ju chibs då

ja, någon ligger ju bakom dessa "inbrott", vet dock inet om det är clay.. jag kände det mer som att det var han som de tog bilderna åt.. den där polisens storebror (minns inte vad han hette).. det är någon som vill smutskasta någon iaf..
    Chibs är den där Irländaren eller hur? Varför tycker du om honom då mycket, tänkte bara hans historia har som inte varit lika utstående som vissa andras :) Jag gillar såklart Jax & Tara, deras berättelse är så romantisk! Sedan gillar jag även Taras egen historia och Gemma.
    Passionsfrukt skrev 2012-10-16 08:44:57 följande:
    Jag har helt klart för mig att Clay har nånting på gång. Var det nomader som var bakom de där attackerna? Shit. När kom det fram? Jag har tittat ouppmärksamt... igen... Eller så bara missar jag stuff.

Jo , det var i slutet av andra avsnittet så ser man två av dom slänga ett kassaskåp i en container medans den stora mörkhåriga killen sitter i bilen och tittar på födelseattesterna. Alltså när dom var inne hos Gemma så hade dom ju blivit av med ett kassaskåp som Clay sa att det fanns papper i, "birthcertificates och sådant! Något har han för sig men vad. Och vad skulle annars deras motiv kunna vara... Kanske gör soebell en comeback haha ??
  • lizalolly
    LittleMissSunshine skrev 2012-10-31 14:43:35 följande:
    BRA AVSNITT!!!

Jax har blivit riktigt badass, men det måste va svårt för honom i denna situationen nu. Hoppas verkligen att Gemma är onboard med denna planen nu och att det lyckas. Jag är så evinnerligt trött på Clay!

Och lille Juicy vill jag bara hålla om och pussa på...den lilla pajken :D

Jag tänkte precis samma sak, Jax har blivit så Hardcore, sen Opie dog har han blivit så kallblodig. Han ler nästan g och aldrig längre heller!

• lizalolly
    Passionsfrukt skrev 2012-12-01 16:53:00 följande:
    Bobby kommer helt klart att hitta på nåt. Och så tror jag fortfarande att Juice kommer att ryka med. Det där med pistolen han fick av Clay kommer att spela med i hans undergång på nåt vis.
    Jax har verkligen blivit lite väl kall nu. Men gud att det är spännande!

Jag tror att Juice kommer gå över till Clays nya gäng på något sätt. Och Jax, ja... Det är så hemskt att se honom sakta men säkert(?) bli något han hatar. Tror ni att det kommer hålla mellan honom och Tara? . När han sa till henne för 100 ggn att han lovade att han kommer att ge henne ett "perfekt liv" såg man verkligen hur hon ansträngde sig för att låtsas tro på vad han sa :(
  • lizalolly

Men alltså jag kan inte komma ihåg när Jax började hata henne så intensivt?? Han var ju ändå rätt snäll och förstående mot henne, när Abel kommit hem och Donna blev skjuten och dom låg med varandra. Dagen efter sa ju Wendy att hon ville att dom skulle bli tillsammans men Jax sa nej och ett sånt där svar typ" gå och ordna upp ditt liv så tar vi det därifrån". och sen nästa gång hon var i närheten så var han helt aggresiv mot henne! Någon som kommer ihåg ?

Svar på tråden SoA