Inlägg från: Mamma SL |Visa alla inlägg
  • Mamma SL

SoA

Började titta på SoA för typ en vecka sedan (jag vet, jag är sjukt efter). Har kommit halvvägs in på säsong 2 (det har blivit några avsnitt per dag med andra ordSkrattande) och jag är helt kär i allihop och hela serien.

• Mamma SL

Någon som följer Alcatraz? I avsnitt #10 "Sonny Burnett" är Theo Rossi med, hot as always...

• Mamma SL
    Linda1976 skrev 2012-04-20 15:25:39 följande:
    japp, sett hela säsong 1 !
    Bra serie faktiskt, hoppas bara att det inte spårar ur som Lost gjorde. 

Är det någon som har sett The Shield förresten? Det är ju Kurt Sutter som skrivit manuset så kanske man kan sysselsätta sig med de sju säsongerna i väntan på september och nästa säsong av Sons...
  • Mamma SL
    Passionsfrukt skrev 2012-04-20 16:44:29 följande:
    Är han? Oj gud... jag fick ju världens crush på honom i senaste säsongen. Totalsvängde från Chibs till Juice. Kan man se bara ett avsnitt av Alcatraz och ändå fatta?
    Ja det kan man, det är ju sammanfattning i början av avsnitten. 
  • Mamma SL
    Fashionista1 skrev 2012-04-20 20:09:42 följande:
    Är nog småkär i Jax jag, helt otippat kan man tycka,inte alls min typ i verkligheten...hehehe
    Jag med men jag börjar luta mer och mer åt Chibs, hur kan man motstå skotskan liksom. Tig är ju också ganska intressant men mer som ONS. Opie är alldeles för dyster tycker jag.
  • Mamma SL
    HäxanSurtant skrev 2012-04-20 22:12:06 följande:
    INte sett är den bra den serien?
    Ja jag tycker det. Jag gillar när det går tillbaka i tiden och man får se hur det var där förr. Min man säger att jag borde kolla på History Channel istället, hihi.
  • Mamma SL

Nu har jag börjat kolla på The Shield, både "Kohn"(Jay Karnes) och "Kozik"(Kenny Johnsson) är med:)

• Mamma SL
    Fashionista1 skrev 2012-04-22 16:14:56 följande:
    Är den verkligen bra? Tyckte den verkade sådär när den gick på tv förr..
    Den är helt okej, inte som SoA såklart men det går att titta på. Men man kanske kommer in i den efter ett tag.
  • Mamma SL

Är det någon grej Kurt Sutter har, att spela en skum gästroll i sina serier? Igår såg vi avsnitt fem av The Shield när han dök upp som en armenisk knarkhandlare som inte sa något annat än "läckra fötter" på armeniska på hela avsnittet. Så hittills har vi räknat ihop tre stycken skådisar från SoA i den serien, nu väntar jag bara på att någon av de heta ska kommaSkrattande (okej, Kozik duger, men Kohn är ju bara blää, och Sutter är som sagt skum)

• Mamma SL

Jag googlade lite för att se om det kommit något datum för säsong fem och råkade läsa en spoiler om tre personer som kommer försvinna ur serien. Någon som hört något sånt? En av de som skulle försvinna är en av mina favvosar ju, får inte va så!

• Mamma SL
    sasty skrev 2012-06-09 08:34:53 följande:
    Vilka ska försvinna? :O
    Säkert att det är okej för alla att jag skriver det?
  • Mamma SL
    Buscemi skrev 2012-06-09 09:26:38 följande:
    Eftersom det inte är en spoilertråd, så tycker jag att du ska inboxa sasty istället. 
    Ja det kan jag göra.
  • Mamma SL

Det får nog bli ett avsnitt i veckan för min del eftersom alla andra bra serier börjar däromkring också. Annars får jag sitta inne i veckor för att se allt jag samlat på mig, Dexter, American horror story, Revenge och Vampire Diaries åh kan vi inte hoppa över sommaren i år? 

• Mamma SL
    Buscemi skrev 2012-06-18 09:38:46 följande:
    Ja, jag skojade bara.

Håller med. Allt bra börjar i höst. Hur ska man hinna med? 
    Hinna med är inga problem, jag är arbetslös:) Fast jag hoppas såklart på ett jobb och då blir det svårare. Största problemet är väl att jag kommer gå och längta bort sommaren fast jag borde njuta av den istället.
  • Mamma SL

Som tur är har ju True Blood precis börjat så man har något att göra under sommaren.

• Mamma SL
    Passionsfrukt skrev 2012-07-21 21:11:51 följande:
    Välkommen åter Glad

På måndag är min semester slut och det känns som om hela sommaren är slut. Med andra ord kunde vi gott snabbspola förbi augusti och hoppa fram till september och nya säsongen av SoA! Tungan ute
    När säsongen börjar måste jag lämna den här tråden. Maken tycker att vi ska vänta till avsnitten kommer ut med text, blä. Men jag vill ju se det tillsammans med honom, det är den enda serien han gillar.
  • Mamma SL
    Passionsfrukt skrev 2012-07-22 10:03:00 följande:
    Meh! Du kan ju se dem först själv och sedan igen med honom. Dessutom finns det textade versioner på nätet också, man måste ju oftast vänta ett par dagar men sedan brukar det finnas. Så då kan du bara hålla dig ifrån tråden ett par dagar efter varje avsnitt och sedan dyka upp igen
    Jag tycker ofta att det tar ganska lång tid innan de textade versionerna dyker upp. Om jag har sett det i förväg tycker han att det är tråkigt och vill inte titta alls.
  • Mamma SL
    aidj skrev 2012-07-22 21:20:52 följande:
    det brukar bara dröja ung en dag innan det kommer med text
    Underbart att höra:)

• Mamma SL

Är det bara jag som känner igen Gemmas ligg (Nero Padilla heter han) som Miguel Prado i Dexter? Han spelade ju inte direkt "good guy" där, det betyder ju visserligen inte att han måste vara ond nu men jag får en känsla av att det är något lurt på gång. 

• Mamma SL

Är det bara jag här som har sett The Shield (Sutters första serie)? Det var ju Shane som var manwomanhoran:)

aidj skrev 2012-10-11 19:25:53 följande:
    och min älskling.. hmm, ha rju glömt hur man stavar hans namn, men om jag säger chibbs så vet ni vem det är iaf

han va fasen inte sexig i orange pyjamas har skrattat lite åt han ibland då han har skinjackan ihopdragen över gubbmagen, men detta var värre

men han är fortfarande nr1 dock
    Jag gillar också Chibs bäst.
Svar på tråden SoA