Inlägg från: Hårdrock |Visa alla inlägg
  • Hårdrock

SoA

Har följt serien sen den började. Tycker att det är lite trist att Jax blir kallare än han var från början. Men det är fasen fortfarande en av de bästa serierna som finns :)

• Hårdrock
    Mamma SL skrev 2012-09-21 22:59:17 följande:
    Är det bara jag som känner igen Gemmas ligg (Nero Padilla heter han) som Miguel Prado i Dexter? Han spelade ju inte direkt "good guy" där, det betyder ju visserligen inte att han måste vara ond nu men jag får en känsla av att det är något lurt på gång. 
    Han har varit med i lite andra serier tidigare, som "good goy". Först som advokat i "Lagens Änglar" och sen polis i "NYPD Blue". Men ja, han känns rätt lurig tycker jag med :)
  • Hårdrock
    Passionsfrukt skrev 2012-11-16 21:46:25 följande:
    Jag har lite delade känslor. Å ena sidan så är han kall och hård nu för att han vill fixa allt. Men samtidigt känns det som att han har kompromissat bort sig själv. Han ville ju bli en bättre ledare än Clay var. Man vet ju liksom att det kommer att skita sig totalt för han kommer aldrig att kunna gå tillbaka till ett normalt familjeliv efter detta (och det är ju det han vill, fortfarande, och har lovat åt Tara).
    Jo, samtidigt tror jag han präglas speciellt av Ope's död. Samma för de flesta givetvis, men för honom var det som att förlora en riktig bror. Samtidigt får han inte visa sig vek, eftersom han vet att det finns dem som inte skulle dra sig för att backstabba honom så fort de får chansen. Genom att göra det han gör nu så visar han sig mer oberäknelig och svår att komma åt, än tidigare. Så tycker jag det verkar i alla fall.
  • Hårdrock
    R G skrev 2012-11-16 21:51:34 följande:
    Känns inte som Tara kommer kunna återgå till ett normalt familjeliv efter detta avsnittet.
    Tror att man på nåt sätt kommer lyckas få det till att någon annan lyckats smuggla in korset till Otto. Men Gemma vet ju och kommer utnyttja den vetskapen till sin fördel.
  • Hårdrock

Håller med om att Jax börjar spåra ur lite mycket. Jag gillar det inte.
    Säsongsavslutning nästa vecka då.

Dör Clay, eller någon annan?
    Jag tror Clay klarar sig, sen är jag lite osäker. Det kommer nog bli en rejäl cliffhanger i klass med när Abel kidnappades i slutet på säsong 2..

• Hårdrock

Samma här, jag hoppas han tar sitt förnuft till fånga. Är faktiskt osäker på om Clay kommer iväg, det känns för enkelt. Det kommer säkert en twist.
    En teori jag fick idag var att Bobby tröttnar på Jax's beteende och lyckas få med sig andra för att försöka avsätta honom, för klubbens bästa. Ingen scenario jag vill ska hända, men det känns inte omöjligt.

• Hårdrock
    lizalolly skrev 2012-12-01 18:23:19 följande:

Jag tror att Juice kommer gå över till Clays nya gäng på något sätt. Och Jax, ja... Det är så hemskt att se honom sakta men säkert(?) bli något han hatar. Tror ni att det kommer hålla mellan honom och Tara? . När han sa till henne för 100 ggn att han lovade att han kommer att ge henne ett "perfekt liv" såg man verkligen hur hon ansträngde sig för att låtsas tro på vad han sa :(
    Jo, Juice kommer antingen ryka eller så följer han Clay. Tror mest på att han följer Clay, det har redan dött så många denna säsong tycker jag. Tig klarar sig nog även han, tror han följer Clay när han fattar att Jax hela tiden använt honom för att köpslå med Pope för att få det han vill.

Det är otäckt att se Jax bli mer och mer kall. Tara kommer nog dra. Hon kanske inte köper att Wendy börjat ta droger igen, utan fattar att Jax gjort något. Det kanske får henne att dra.
  • Hårdrock
    Jessika84 skrev 2012-12-02 01:53:57 följande:
    Jax gjorde det för att skydda familjen. Wendy knarkade när hon var gravid med Abel, det får man inte glömma!
    Nä, precis. Hon var ju verkligen ingen mönsterförälder ens när Abel låg i magen. Håller med om att Jax bara vill skydda sin familj. Men den handligen visar mer vilket monster han blivit eller är på väg att bli, tycker jag. Jax i säsong 1 och 2 skulle aldrig göra så.
    LittleMissSunshine skrev 2012-12-02 15:13:03 följande:
    Jag tror att Jax är så himla rädd för att bi ensam och att hans familj ska råka illa ut så att han skulle göra allt som krävs för att skydda dem. Man kan tänka att Wendy faktiskt har rätt och att hon skulle vara bra för Abel, men det fattar ju inte Jax nu i det staidet han befinner sig i. Jag tror att Tara kommer bli arg på honom för det han gjorde mot Wendy. Det känns som att hon har börjat acceptera henne nu nämligen och förstår hennes ståndpunkt i det hela. 

Jax präglas nog mycket av vad som hände Ope. Sen är ju Gemma på väg att stängas ute från hans familj och Clay ligger han i fejd med. Självklart är han rädd att förlora Tara också då. Hon är i stort sett allt han har kvar, som han kan lita på.
    Tara verkar, som du skriver, börja acceptera Wendy mer. Får hon reda på vad Jax gjorde så kan hon vara mer på hennes sida än på Jax's, ja.

• Hårdrock
    LittleMissSunshine skrev 2012-12-05 14:34:37 följande:
    WOW! Vilken säsongsavslutning!

Stackars stackars Tara! Och stackars Jax också för den delen. Fy fan för Gemma (för det va väl hon som ringde och tjallade på Tara?)

Annars tyckte jag att det va rätt smart gjort av Jax hela grejen med Pope. Clay är där han hör hemma nu...vet inte alls vad Bobby snackar om, men visst han kanske har en poäng nånstans där.

Jag tror det var Gemma som tjallade. Hon var ju utanför huset rätt lägligt dessutom.
    Jädrigt smart gjort av Jax ja, visar att han ändå sätter klubben först och inte låter någon säga vad han ska göra. Jag tycker det är konstigt att Bobby ändå tycker att Jax gjorde fel. Clay hade ju förått klubben och kommit relativt lindrigt undan, när Jax egentligen ville döda honom. Kändes dock väntat att Bobby skulle avgå som VP..
  • Hårdrock

Riktigt bra poänger allihop. Det känns i och för sig lite för förutsägbart att det var Gemma som tjallade. Är dock lite osäker på hur det annars kunde gått till, teorin att Jax ligger bakom det kan det ligga något i.

Skönt med att ingen mer dog. Tig växte i mina ögon när han visade sånt engagemang för den skadade tiken och de andra hundarna. Den sidan har jag inte sett innan av honom. Han är annars en av karaktärerna som jag gillat minst, men denna säsong har han blivit bättre tycker jag.

Faktiskt väntade jag mig något lite mer dramatiskt slut, men skönt att det inte blev så. Det hade gjort väntan så sjukt mycket jobbigare.

• Hårdrock
    Passionsfrukt skrev 2012-12-05 22:04:55 följande:
    Jag vill minnas att det tidigare framkommit att han gillar hundar. Hade han inte en, som han tydligen älskade mer än sin exhustru? Nu minns jag kanske fel, men det är vad som poppar upp i huvudet. Han är en störd människa på många vis men grymhet mot djur tål han inte!
    Hmm, nu när du säger det. Jag har med nåt minne av det, men minns inte heller när det i så fall framkom. Han har iaf inte visat den sidan på länge.
  • Hårdrock
    LittleMissSunshine skrev 2012-12-05 22:00:31 följande:
    Jag vände och vred på mig i äckelkänslor när Otto bet av sig tungan. Min haka gick genom golvet kan jag säga! 
    Det var nog det mest oväntade som hände tycker jag. Där kan man snacka om att inte ha några som helst spärrar.
  • Hårdrock
    Fashionista1 skrev 2012-12-06 14:59:01 följande:
    Är det någon som vet hur många avsnitt säsong 5 har?

By the way så tror jag också att det var Gemma som satte dit Tara, tror inte Jax var inblandad i just den soppan. Men man vet ju aldrig. Blir äcklad av tanken på att Gemma ska leka mamma åt deras pojkar, den ragatan! =))  
    13 avsnitt

Gemma har alltid varit en riktig bitch. Hon blev bättre ett tag verkade det som, men nu har det vänt igen.
Svar på tråden SoA