Inlägg från: Passionsfrukt |Visa alla inlägg
  • Passionsfrukt

SoA

Goonie skrev 2011-06-12 20:54:56 följande:
    Vad är det du har pluggat?
    Nordisk folkloristik. Vilket i princip ger en möjlighet att forska om precis vad som helst Flört Fast jobbmöjligheterna är ganska taskiga efteråt...
    varfördåför skrev 2011-06-12 19:28:21 följande:
    ja, jag ahde velat läsa den utredningen.. eller ur ett gängperspektiv, hur mycket man är berädd att gå mot sina egna prinsiper för gruppens väl..
    Ja exakt! Fan, kanske jag måste skriva in mig på uni igen och doktorera Tungan ute
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-06-13 07:22:16 följande:
    ja gör dte.. haha..

en kompis till mig skrev en utredning/avhandling (vad det nu var) ur ett psykiskt perspektiv på woody i toy story 1
    Näää! Skitcoolt! Halvvägs genom min avhandling önskade jag att jag skrivit om modern folklore i Arkiv X istället. Suck. Men är man bara halvvägs genom en uppsats på 60sidor önskar man ofta att man valt ett annat ämne...
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-06-13 08:02:58 följande:
    vad skrev du om då? tror du nämt det kasnke men jag mins inte nu
    Skrev om häxor i Finland och Sverige, gjorde en jämförelse... men det blev inge bra egentligen. Skulle gärna skriva om det.
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-06-13 09:35:14 följande:
    ok, jag har för mig att sista häxan som brändes i sverige brändes i närheten av där jag bor, eller ås var dte bara sista häxan i länet eller så.. hmm..
    Sånt är superintressant! Där jagkommer ifrån brändes det också några häxor, men det var på 1600-talet, kanske någon ännu på 1700-talet. Men ännu då farmor var liten i en by på landsbygden fanns det en "häxkärring" i byn Glad
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-06-13 12:21:32 följande:
    jag har ju läst "sagan om isfoket" några varv, så jag kan ALLT om häxor hahaha
    Haha, jag har läst de tre första böckerna i den serien, det var.... intressant
    Goonie skrev 2011-06-13 15:14:08 följande:
    Nej hörrni nu börjar det dra ihop sig. Åker till Örebro i morgon och USA i övermorrn. Min mini-aktivitet här i tråden kommer kanske minska en aning. Nu måste jag gå och packa ner mössan i väskan!
    Holy fucking shit. Du ska ha en jättebra resa och du vet ju sedan hur det är med det där fotot... vi vill alla ha det i inboxen senast ett dygn efter att du landat i Svea igen!
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-06-13 18:07:11 följande:
    Men stan finns ju inte! Då måste jag ju smyga mig in på inspelningsområdet och hitta nån fuskskylt. Haha, förresten, vem skulle anstränga sig så för att luras att man står i mössa i Kalifornien? Hahahaha.
    Skrattande
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-06-14 19:53:30 följande:
    ja ahr aldrig sett han förr. men han spg spännande ut
    Trejo får alltid spela bad guys. Och han gör det bra!
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-06-21 20:39:36 följande:
    näääää.. sluta :-P

jag ahr ju fyllt tommrummet med game of throns, men sista avsnittet var ju idag.. tur att jag har 10säsonger criminal mindes på datorn
    Jag såg sista United States of Tara idag och blev så sent som imorse trackad av en kompis som tyckte att jag måste se Game of Thrones... så jag blir väl tvungen snart... men först tar jag midsommar! Glad Jobbar ännu imorgon, sedan ledig. På torsdag morgon tar jag lillkissen till veterinären, hon ska snipp-snippas, sedan gäller det att vakta henne resten av helgen då hon helt säkert kommer att vilja åla sig ur kroppsstrumpan...