Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

SoA

varfördåför skrev 2011-05-21 20:31:04 följande:
    ja, jo.. annars kan man ha det som matsalsbord, i matsale äter man ju sällan ändå
    hehe.... jag sitter i mitt kök nu, där jag lagar mat, finns inget köksbord här... har matrummet i rummet brevid..... Det går att ha ett bord här, men kändes onödig när de enda fanns ett rum till som man kunde ha det i
    Utan tvivel är man inte riktigt klok.
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-05-21 20:30:02 följande:
    Det skulle kanske ta bort effekten lite men om alternativet är att snidningen blir totalt fucked-up pga matrester och katter som tycker det är skitbra att gnaga på kanterna, så är ju glasskiva ganska ok ändå.
    Föresten varför skall katter tugga på allt???? Nu tuggar mina inte på möblerna men på allt annat, en älskar stickade saker, den andra gummi eller silkon saker och den tredje verkar inte utvecklat någon fetish ännu....
  • HäckHäxan
    varfördåför skrev 2011-05-21 20:35:39 följande:
    i ett gammalt slott i skottland
    Taget! Tänker inte ens snacka om saken....
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-05-21 20:38:43 följande:
    Jag har precis fått fast anställning inom min egen bransch så snart blir det till att köpa eget, om nåt år. Ser fram emot det, det är ju lite jobbigt att bo så litet. Har hela lägenheten full med saker, och då har jag verkligen rensat ordentligt för att inte ha en massa onödigt Obestämd
    Men det blir så med lite utrymme.. Hos mig blir det så ändå, jag är som en hamster, samlar på allt, det kan faktiskt vara bra att ha...

Har massor av böcker om feng shu och liknande, men vad hjälper det att jag läser dom hundra gånger
  • HäckHäxan
    varfördåför skrev 2011-05-21 20:39:50 följande:
    och vi har så stort att vi planerar att bygga en vägg till.. (har redan satt upp en i köket) vardagsrummet är så stor att det inte går att få mysigt alls fan vad snyggt det vore med sons bord i mitten
    Ja det är svårt att få mysigt när rummen är för stora om man inte har skiljeväggar, sånna där vikväggar och massa stora växter då, men det är ju inte alltid så praktiskt och inte om man har småbarn heller...

Jag vill egentligen aldrig bo stort, för när barnen sen flyttar blir det liksom så tomt och öde, bättre att knö lite och ändå må bra i hemmet senare också *min filosofi*

Fast vi hyr ju bara huset och det är 5 rum här, räcker egentligen väldigt gott för oss två som bor här OM bara mamman varit lite mer ordningssam
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-05-21 20:38:43 följande:
    Jag har precis fått fast anställning inom min egen bransch så snart blir det till att köpa eget, om nåt år. Ser fram emot det, det är ju lite jobbigt att bo så litet. Har hela lägenheten full med saker, och då har jag verkligen rensat ordentligt för att inte ha en massa onödigt Obestämd
    {#emotions_dlg.flower} Grattis till jobbet föresten {#emotions_dlg.flower}

Glömde det i förra inlägget Skäms
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-05-21 20:40:43 följande:
    Min stora tuggar på typ inget, den lilla tuggar på ALLT, inklusive mina fingrar klockan sex på morgonen. Toaborsten, papper, möbler, stora kattens svans, mina tår, kläder, sin egen svans, allt hon hittar på golvet inklusive kristaller från kattsanden...
    Stickat lär ju vara vanligt, lilltjejen har totalramponerat en filt jag haft på sängen, hon har tuggat och sugit sönder den totalt Skrattande
    Mmm precis så gör min mellakatt och han blir ändå 2 iår... han äter även filt, alltså tyget filt, köpte en skitfräck mössa i röd filt och gissa den har ett hål  Skrikandes Den andra som äter silkon äter gärna nappar, dropstopp grejorna i muggar och allt annat i gummi,plast eller silikon, *livsfarligt*  Man kan säga att min dotter slutade med napp rätt tidigt, katten åt upp alla, har en Ikeaburk med lock på där jag kastade ner många av dom.... Folk skrattar när det ser den i matrummet, jag bara vägrar slänga dom.. och det ger andra med småbarn en påminnelse om vad som händer om de lämmnar en napp utan tillsyn här
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-05-21 20:41:52 följande:
    På tal om mannamod Glad Det är till att get into character då man tatuerar sig permanent.
    hehhehe sant, men de har väl inte någon av dom gjort....

Jag tänker fan göra en ryggtavla, Kalifornia girls under USA resan.. hell moppers släng er i väggen!!!
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-05-21 20:42:38 följande:
    Jag är slit-och-slängare (tyvärr) men nog fan samlas det saker här för det...
    Jag pysslar ju en del med målande och sånt där skumt skapande och jag sparar allt jag får visioner om eller för..... Nu har jag dock ett rum att samla allt i.... men det hjälps inte riktigt, jag är rörig av naturen tror jag...

Stackars den man som väljer att leva med mig Förvånad
  • HäckHäxan
    varfördåför skrev 2011-05-21 20:45:01 följande:
    vårat hus är på 200kvm och det är 4RoK då vi satt upp nya väggen så får vi lite fer rum och lite bättre planlösning
    Det är ju att föredra. Jag mår helt ärligt kasst i stora hus med stora rum så knäpp är jag.. OCh då växte jag upp i en sån där ganska stor etagelägenhet större delen av tiden...
Svar på tråden SoA