• Leja3

Så ledsen och frustrerad.....

Har kommit hem från BB nu efter att äntligen ha fått min underbara bebis. Jag är överlycklig över att ha fått henne och lever verkligen på lyckorus pga henne. Men....inom parantes så mår jag så jäkla dåligt nu efter att ha vägt mig igår. Jag har endast gått ner 3 kg av mina 25 som jag har gått upp, det var t.o.m mindre än vad bebisen vägde. Är exakt lika stor som innan om inte större, bara mindre mage. Jag var jätte uppsvälld i slutet av graviditeten och är nog ännu mer uppsvälld nu. Alla sa till mig innan att man normalt blir av med 10 kg direkt efter förlossningen, men tydligen inte jag. Känner mig som en stor buffel med jättesvullna fötter och bara allmänt stor. Usch vad jag mår dåligt av detta. Kan tillägga att jag fick göra kejsarsnitt så jag vet inte om det har med det att göra men känner att det mesta är vätska som jag bar på innan. Tänk om jag aldrig blir av med detta......åh snälla säg att nån har varit med om detta och att det gick över???? Fick bebis i ons så det e alltså 5 dagar sen....hjälp :(

• Svar på tråden Så ledsen och frustrerad.....
  • ELLEoClara

vägde mig på bb efter 4 dagar, hade bara gått ner 3 kg och dottern vägde ju 3,5 kg.

Efter 1 1/2 vecka hade vätskan försvunnit och 10 kg  

• MamaPapa

Jag gjorde också KS och kom hem efter 4 dgr. Var fortfarande svullen som du. Det gick någon dag o sedan började jag kissa jättemycket. Jag drack också mycket vatten. Efter ungefär 2-3v så hade jag gått ner 8kg - det var all vätska som försvann. Du ska se att det kommer bli så för dig med - när vätskan försvinner. Det är viktigt du dricker mycket eftersom det hjälper.

• ELLEoClara
    ELLEoClara skrev 2011-05-22 06:49:07 följande:
    vägde mig på bb efter 4 dagar, hade bara gått ner 3 kg och dottern vägde ju 3,5 kg.

Efter 1 1/2 vecka hade vätskan försvunnit och 10 kg  
    Jag var också snittad om det nu har någon betydelse
  • Kerstin W

Jag vet hur det käns! Jag gick upp 30 kg. Efter förlossningen gick jag tom upp några kg till. Trodde jag skulle bli tokig. Det gick flera månader innan det överhuvudtaget började hända något viktmässigt men 12 månader senare var jag på +7kg och nu 14 månader senare är det +5kg. Jag har varken haft tid eller ork att träna vilket kanske hade påskyndat processen men samtidig kände jag att det var den här tiden min kropp behövde för att regenerera sig. Men visst har det varit jätte jobbigt att vara stor...

• Egensinnig

Jag rasade första 2-3 veckorna ca 15 kg.
    Sedan gör ju amningen sitt till för vissa och med lite barnvagnspromenader så brukar man kunna komma iform igen.
    Min viktuppgång var 45 kg (!) - och jag gick bara ner 15 kg av mig själv. Men sedan tog jag resterande kilon med vanlig kaloribegränsning och motion så nu väger jag samma som innan graviditeten. Så allt går - oroa dig inte för detta nu utan se till att ta hand om dig vad gäller sömn, mat mm - och njut av barnet - vikten går ALLTID lösa sen!

• MajaVira

Jag gick ner ca 7-8 kg första veckan efter snittet och andra veckan lika mycket. Så vänta ett par veckor till ska du se att många av dina kilon försvunnit också.

• emmelie98

Hej !
    Det var bara några dagar sen du fick bebis ha tålamod med vikt nergången. Att man går ner tio kg direkt efter förlossning då har man tur men alla är inte likadana. Jag är snittad med båda mina två barn o det har varit olika gånger när det gäller vikt nergången o svullander. Tänk bara på att dricka mycket vatten o rör mycket på dig.

• Leja3

Tack alla ni snälla och rara för era uppmuntrande svar. Ska försöka ha lite tålamod så hoppas jag att det händer ngt. Åtminstone så jag får på mig vigselringen igen. Men skönt o höra att jag inte va ensam iaf :)

Svar på tråden Så ledsen och frustrerad.....