• Ms M

När fick ni mensen tillbaka?

Om ni fått den tidigt, ammade ni då eller var det ersättning?

• Svar på tråden När fick ni mensen tillbaka?
  • Evven

Hej. Min värld rasade i onsdags när jag upptäckte att min mens var tillbaka Skrikandes dottern är 4 månader och ammas Hade ju såklart hoppats att det skulle ta liiiite längre tid än så.

• Mamabear

6 veckor och ger ersättning från födseln.

• Theréze

Helammade 6 månader, delammande 6 månader. Så slutade amma när sonen var ett år. En månad efter att jag slutade amma kom mensen tillbaka, dvs 13 månader efter förlossningen.

• Catt

Igår (jiho eller nått) lillgrabben är lite mer än 6mån, helammade fram till nån vecka sen

• Ms M
    Theréze skrev 2011-05-22 08:53:18 följande:

Helammade 6 månader, delammande 6 månader. Så slutade amma när sonen var ett år. En månad efter att jag slutade amma kom mensen tillbaka, dvs 13 månader efter förlossningen.

ok, inte bara jag som får sent.. Med dottern 10 mån efter o lilleman är nu 9 mån och den har inte kommit ännu..
  • Miia88

7 veckor. Den kunde la hållt sig borta lite längre tycker jag.. :P

• trädis

delammade först och helammade sen och mensen kom efter 7½ månad

världens lyckligaste mamma
  • Fridaa87

Min minsta fyller 1 år om 2 veckor och jag har fortfarande inte fått tillbaka mensen... men har haft mensvärk, och det har "dragit" i ljumskarna och typ huggit till ibland i äggstockarna, så har jag haft nu i typ 6 veckor :S känns ibland som riktigt riktigt mensvärk så man blir att tänka "nu när jag går på toa så kommer den" men nejdå.. vart är den??
    Jag har precis börjat sluta amma, ammar max 1gång/dygn nu.. Helammade i 8 månader sen delammat ca 4-5 ggr/dygn och hela nätterna efter det.. men som sagt inte nu längre..

Första barnet delammade jag från början och slutade helt när han var 5 månader... fick tillbaka mensen när han var 10 veckor. 

• LadyM

Helammade till 4-5 mån, ammade till 9 mån och fick tillbaka den när jag började trappa ner (8-9 mån)...

• abinito

Helammade 4 månader, delammade till sonen fyllde 5 månader. Mensen kom tillbaka när sonen var 8 månader.

• Novelli

Helammar men ger en flaska tillägg efter amningen på kvällen och så äter han ett mål gröt vid 16-tiden och bröstmjölk efteråt. Han är nu 4,5 månader och jag har inte fått tillbaka mensen ännu. Det drar och känns som mensvärk sen flera veckor tillbaka så den lär väl komma snart.

• aaaaa

Efter första efter 7 månader
    Efter andra efter 1 månad
    Ammade båda helt första 4-5 månaderna

Svar på tråden När fick ni mensen tillbaka?