• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du bestående skador efter att ha fött barn?
  • Disan
    Disan skrev 2011-05-22 10:45:23 följande:
    Ingen inkontinens men bristningar och lite häng på brösten. (Jag ser det som skador)
    Alltså inte bristningar mellan benen, utan på magen Tungan ute
  • tahira

Nej.

Första året rasade jag i vikt (eftersom jag mådde så dåligt under graviditeten) och det hade kunnat ge bestående skador om jag inte ändrat min diet helt och hållet (fick bland annat börja äta kött).

Lite ryggproblem har jag, men det är ingenting jag bryr mig om. Jag kan fortfarande lyfta sonen som är fem nu, så det är ingenting som påverkar min vardag, mer än om kvällarna ibland och om jag går långt och länge.

• lövet2

Nja, inte efter de 3 första barnen, men vid 4:e förlossningen flyttade sig svanskotan. Det hade inte behövt bli en bestående skada, men det tog så lång tid innan skadan hittades, så jag blir aldrig helt återställd. Inget som jag har några större problem med dock.

• astro
    lövet2 skrev 2011-05-22 10:56:47 följande:
    Nja, inte efter de 3 första barnen, men vid 4:e förlossningen flyttade sig svanskotan. Det hade inte behövt bli en bestående skada, men det tog så lång tid innan skadan hittades, så jag blir aldrig helt återställd. Inget som jag har några större problem med dock.
    Jag knäckte svanskotan när jag födde min femte (det var krystvärkar med kraft i, det!), men det läkte och har inte gett några bestående men alls. 
    Hoppas att du i alla fall blir bättre med tiden. 
  • lövet2
    astro skrev 2011-05-22 10:58:30 följande:
    Jag knäckte svanskotan när jag födde min femte (det var krystvärkar med kraft i, det!), men det läkte och har inte gett några bestående men alls. 
    Hoppas att du i alla fall blir bättre med tiden. 
    Skadan har läkt, men den har gett bestående men i hela ryggen. Den blir aldrig bättre än så här, men så länge jag gör vissa övningar regelbundet, så har jag inte ont. Jag är bara lite stelare än andra i vissa rörelser ...
  • vittra
    lövet2 skrev 2011-05-22 11:03:10 följande:
    Skadan har läkt, men den har gett bestående men i hela ryggen. Den blir aldrig bättre än så här, men så länge jag gör vissa övningar regelbundet, så har jag inte ont. Jag är bara lite stelare än andra i vissa rörelser ...
    Hur märkte du att något var tokigt till att börja med?
Svar på tråden Fick du bestående skador efter att ha fött barn?