• Kakmonster

Vad äter ni till frukost en vanlig dag?

Jag äter bara nån macka (oftast vitt bröd) med ost eller kalkon på och en kopp te/choklad eller ett glas apelsinjuice. Hungrig igen efter nån timme. Ibland får jag ryck och fixar havregrynsgröt i micron, men det händer väldigt sällan. Önskar att jag åt bättre och hade lite inspiration till att göra denna måltid lite mer nöjsam. Nu känns det mer som ett nödvändigt ont.

• Svar på tråden Vad äter ni till frukost en vanlig dag?
  • skypigveon

2 hårdmackor med avokado och kalkon, 1 banan, te med mjölk

• canelen

Kokta ägg, knäckebröd/grovt bröd med kalkon eller leverpastej o gurka på. Eller lite fil, en banan till, lite olika, men jag förstår du blir hungrig så snabbt hehe...vitt bröd är typ mjöl, stärkelse, inget mättande i det. En annan favvo e havregrynsgrät, det tar 2 minuter i mikron, lite kanel o mjölk till (inget socker) mättande.
    Kokta ägg äter jag varje dag, te till, klarar mig inte utan det Skrattande

• MammaJohanna1

En stor tallrik havregrynsgröt (gör i kastrull på spisen) med äpplemos och mjölk. Äter en macka med ost och dricker ett glas juice eller vatten.

• Pickeli

Alltid kaffe, oftast inget annat.

Kan hända att jag äter någon sked gröt om det blivit kvar efter sonen. Ev en macka, kanske en banan. Men oftast ingenting!

• Eber

yogurt (eller hur det nu stavas) med risenta müsli (egenblandat)
    brukar stå mig på det till lunch...

• Nyfiken gul
    Kakmonster skrev 2011-05-22 18:08:51 följande:
    Jag äter bara nån macka (oftast vitt bröd) med ost eller kalkon på och en kopp te/choklad eller ett glas apelsinjuice. Hungrig igen efter nån timme. Ibland får jag ryck och fixar havregrynsgröt i micron, men det händer väldigt sällan. Önskar att jag åt bättre och hade lite inspiration till att göra denna måltid lite mer nöjsam. Nu känns det mer som ett nödvändigt ont.
    du äter kanske helt enkelt för LITE till frukost? 

Vitt bröd är heller inte särskilt mättande.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Ellieott

En liten talrik fil med linfrön, och en knäckemacka (wasa sport+) med bregott och leverpastej. Ibland två knäckemackor. Dricker vatten till och oftast kaffe (ibland inte om jag har bråttom, då dricker jag det på jobbet istället så fort jag kommer dit).

• Graphique

Jag står mig oväntat länge på filmjölk med bär och frön (solrosfrön, linfrön). Till det dricker jag te med mjölk eller ingefärste med citron och honung. Är jag hungrigare/ sugen steker jag upp ett par ägg eller scramblar dem med tomat/paprika/svamp/vad som finns hemma. Kryddar med örter, ibland har jag keso till.

• Nyfiken gul

Själv äter jag två smörgåsar gjord på osötat rågbröd, på dom har jag skinka, en massa grönsaker, lite ost. Dricker en mugg kaffe till det + ett glas juice och äter gärna lite skivad frukt.

Det är under arbetsveckan.

På helgerna flippar jag ut och äter en lååååång frukost med kokta ägg, rågbröd, filmjölk och flingor/gröt, färsk frukt, massa grönsaker, smoothies osv...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Vad äter ni till frukost en vanlig dag?