• Mammas V

Må bättre?! hårväxt

Ja ska försöka unna mig själv lite mer, ja vet inte vad än men nåt ska ja komma på. Tänkte börja smått att bry mig om ögonbryn o mustachen lite mer. Men ja är livärdd att ta bort håret på överläppen om de växer ut som mörkt hår????
    Det är idag kritvitt o ja hatar de! blir ja brun så syns de.

Sen tar ja gärna emot tips på hur man ska skämma bort sig själv o spendera lite pengar på sig själv nån gång i månaden eller varannan.

Viktor 08.05.19. Lillasyster BF 11.07.15
  • Svar på tråden Må bättre?! hårväxt
  • Fru Kwasthilda

Varför skulle det ändra färg om du tar bort det?

• Mammas V

ja vet inte...de är de ja undrar om de gör de?
    tycker de flesta som rakar eller plockar bort hår får mörkare just där så vill gärna veta innan ja börjar hålla på o ta bort den

Viktor 08.05.19. Lillasyster BF 11.07.15
  • rockdoll

Äh, jag har rakat bort min mustach på överläppen i flera år och håren som växer ut är lika ljusa och fjuniga som alltid.

Jag har dessutom för mig att det bara är bullshit att håret blir grövre och mörkare när det växer ut efter rakning.

• Rumpetroll
    rockdoll skrev 2011-05-23 14:28:01 följande:

Jag har dessutom för mig att det bara är bullshit att håret blir grövre och mörkare när det växer ut efter rakning.

Nä, det är inte bullshit. Varför har jag då jättetjocka mörka hår på mina ben? När jag börja raka mig var dom tunna och jätteljusa.
  • rockdoll

Jo, det är en modern myt.

Håret på kroppen blir inte tjockare och mörkare av att man rakar bort det. Däremot kan det kännas grövre för att man kapar av håren och när de växer ut är de "trubbiga" längst ut.
    Det kan se ut som att håret blir mörkare, oftast på sommaren och det är för att om man är orakad så bleks håren av solljuset, men om man rakar regelbundet hinner inte håren blekas så mycket och därför uppfattas som mörkare.
    Det är också så att håret kan bli mörkare och grövre ju äldre man blir, och har man rakat benen sen man var mycket ung kan man därför få uppfattningen att det är rakningen som gör att håren verkar grövre och mörkare.

• Rumpetroll
    rockdoll skrev 2011-05-26 19:45:14 följande:
    Jo, det är en modern myt.

Håret på kroppen blir inte tjockare och mörkare av att man rakar bort det. Däremot kan det kännas grövre för att man kapar av håren och när de växer ut är de "trubbiga" längst ut.
    Det kan se ut som att håret blir mörkare, oftast på sommaren och det är för att om man är orakad så bleks håren av solljuset, men om man rakar regelbundet hinner inte håren blekas så mycket och därför uppfattas som mörkare.
    Det är också så att håret kan bli mörkare och grövre ju äldre man blir, och har man rakat benen sen man var mycket ung kan man därför få uppfattningen att det är rakningen som gör att håren verkar grövre och mörkare.
    Men hur kan det då komma sig att håren på mina lår som jag aldrig rakar är ljusa? Jag solar aldrig mina ben så att dom är ljusa har inget med solning att göra.
Svar på tråden Må bättre?! hårväxt