• WildaMathilda

Ofrivilligt Barnlösas Dag på lördag 28/5!

Visste du att 10-15% av alla människor som försöker att få barn drabbas av ofrivillig barnlöshet? Det är det inte många som vet och kunskapsnivån kring ofrivillig barnlöshet är generellt väldigt låg.
    Därför vill jag passa på att berätta om Ofrivilligt Barnlösas Dag som firas för första gången i år, och även fortsättningsvis, dagen före mors dag. I år är det nu på lördag den 28/5.
    Ni kan läsa mer hos föreningen Barnlängtan under "Nyheter".

Barnlängtan:  www.barnlangtan.com/
  • Svar på tråden Ofrivilligt Barnlösas Dag på lördag 28/5!
  • IVFmamma

Det ska firas med pompa och ståt!!

Jag har en IVFbebisar tröja gömd nåfonstans(gjorde den efter vårat VUL som visade tvillingar)kanske man ska ta på sig den då

• IVFmamma

Så här ser den ut, dock är det -ar efter bebis(så det står bebisar ist för bebis) men jag orkade inte ta ny bild
  • Kurreburre

Tack för hjälpen att sprida det här "IVFdagar" Kyss

Som sagt så finns det ett Facebook event som ni kan delta i; www.facebook.com/event.php det gärna vidare här på Familjeliv i olika forumtrådar. Vi hoppas på massor av uppmärksamhet för denna dag! Kom igen alla medmänniskor och hjälp oss - det är dags att sluta viska och skämmas!

Vi, Barnlängtan, har skrivit ett pressmeddelande som ni kan läsa här:
    http://www.barnlangtan.com/pressmeddelanden/109

Har ni några andra förslag som man kan göra för att uppmärksamma det här? Starta en namninsamling? Dela ut lappar på stan? Skriva debattartiklar? Kom med förslag, så ska vi göra vårt bästa för att fånga upp dem även om det är väldigt kort om tid.
    www.barnlangtan.com - Föreningen för ofrivilligt barnlösa
  • callimero

Hur fungerar det på Facebook? Jag skäms definitivt inte men då jag har en massa jobb- och karriär-relaterade vänner där som jag inte vill ska ta del av denna bit av mitt liv så undrar jag om det dyker upp i "newsfeed" om jag gillar eller attendar?

• Kurreburre
    callimero skrev 2011-05-26 12:19:48 följande:
    Hur fungerar det på Facebook? Jag skäms definitivt inte men då jag har en massa jobb- och karriär-relaterade vänner där som jag inte vill ska ta del av denna bit av mitt liv så undrar jag om det dyker upp i "newsfeed" om jag gillar eller attendar?
    Men det e faktiskt jättemånga som INTE är ofrivilligt barnlösa som har valt att delta :D Så de behöver inte förstå att ni är drabbade om så många olika deltar.

Om du förstår hur jag menar ;)
    Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
  • callimero
    Kurreburre skrev 2011-05-26 15:09:56 följande:
    Men det e faktiskt jättemånga som INTE är ofrivilligt barnlösa som har valt att delta :D Så de behöver inte förstå att ni är drabbade om så många olika deltar.

Om du förstår hur jag menar ;)
    Förstår absolut.
  • Kurreburre

Vi har fått förfrågningar om någon vill ställa upp här:

* Västerbottens Folkblad söker någon i Umeå trakten som vill ställa upp i en intervju med anledning av De Ofrivilligt Barnlösas Dag. Kontakta Jaija Westberg, [email protected] 073-811 26 84 begin_of_the_skype_highlighting            073-811 26 84      end_of_the_skype_highlighting, om du/ni kan tänka er att ställa upp.

* Bor du i Göteborgstrakten, är ofrivilligt barnlös och vill vara med i media? Hör av dig till oss snarast om du kan tänka dig att ställa upp! Kontakta: [email protected]

Här kan ni lyssna på intervjun med Wilda Mathilda i Rix FM!
     http://catchup.rixfm.com/catchup_radio.php?id=2358&category=37&type=audio

Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
Svar på tråden Ofrivilligt Barnlösas Dag på lördag 28/5!