Inlägg från: HeartsOnFire |Visa alla inlägg
  • HeartsOnFire

Sunwing Resort Makrigialos- Kreta

akiire skrev 2011-05-23 16:53:39 följande:
    Pepptalk! :)
    Det jag har funderat på som kanske du vet då är det här med barnmat... säljs det  någonstans på hotellet eller kan man köpa det i tex matbutikerna i byn?
    Jag känner itne riktigt för att köpa med mig allt.   Iof äter ju barn upp till 12 gratis men om man då har en son på 9 månader serveras det mat även anpassade för honom?

Nu blev det många frågor.. :)

De har ju ingen "bebismat" på buffén. Det enda en 9 månaders ska undvika är ju salt och vissa grönsaker.
    Äter han barnmat/barnmatsburkar hemma? Isf tycker jag att du ska ta med burkar för det är ju lite dyrare att köpa barnmatsburkar på Kreta.
  • HeartsOnFire
    cokie skrev 2011-05-23 17:36:35 följande:
    Är det värt att åka dit, är det fin omgivning och sådant? tänkte på den långa transfern.. Verkar jobbigt att åka buss så länge..

Men jag vill verkligen åka till det hotellet!
    Jag tänker såhär att eftersom det är så lång transfer till hotellet så får man ju se mer av Kreta än vad andra får som bara har t.ex. 40 min resa till sina hotell.
  • HeartsOnFire
    Myransmamma skrev 2011-05-24 19:17:31 följande:
    Vilka bra svar... Får nog bli till att boka en resa....
    Ja, gör det! =)
  • HeartsOnFire
    mildamatildas skrev 2011-05-25 14:12:10 följande:

MEEEEN....Vad har ni nu ställt till med?! Blev så inspirerad av mitt eget inlägg att jag gick och bokade en resa själv. Det var ju inte meningen. Vi har egentligen inte råd och minstingen är så liten...men, jag längtar så sjukt
    mycket dit igen. Så nu blev det så :))

Så nu måste jag ställa lite frågor till er andra :)

När åker ni och vilken hotelldel ska ni bo på? Vi har bokat på Zeus (men blir ev en ombokning då stora tjejen kanske ska ha en kompis med sig) och åker 18/8.

Vi åker i juli, kommer bo i byggnaden Pallas Athina.
  • HeartsOnFire
    Ampin skrev 2011-06-10 00:16:00 följande:
    Vi har nu för ett par timmar sen kommit hem från en superhärlig vecka i Makrigialos, ni som ska dit nu senare i sommar har verkligen något härligt att se fram emot!! Fantastiskt hotell, poolområde och strand!
    Vad härligt!
    Jag längtar till vi ska dit!
  • HeartsOnFire
    Ampin skrev 2011-06-11 17:02:35 följande:
    Så roligt att ni bokat resa!!

Vi bodde på just ocean beach club, det var verkligen superfint. Helt nytt allting, fräscht rum, skön säng, dubbla monster-duschar i badrummet... Restaurangen var jättefin den med, bord både utomhus med utsikt över havet, inne på en mysig liten innergård eller under tak för lite ac-svalka... Vi testade dock aldrig buffén/maten. Vi kom mycket billigare undan (och trevligare tyckte vi) att äta ute på reatauranger i närheten. Vi gjorde av med 4000 totalt på hela veckan, restaurangbesök, solkräm, supermarketbesök - allt inräknat. Riktigt lite tyckte vi, hade nästan räknat med det dubbla... Så det var ju gött!
    Hur många gånger gick ni på restaurang?
    Åt ni ute på restaurang till lunch och middag?
    Vad kostade ett restaurangbesök/person?
  • HeartsOnFire
    Ampin skrev 2011-06-11 20:29:27 följande:
    Vi gick på restaurang alla kvällar. På lunchen tog vi något lättare som en sallad/toast eller liknande, oftast nere hos kvinnan som hade ett litet matställe nere på stranden.

Jag är vegetarian så då blir det betydligt billigare med huvudrätten - fyllda paprikor och tomater ("Gemista") kostade 5-6 euro på de flesta ställen. Andra vegetariska rätter 6-8 euro. Min man åt mycket fisk och skaldjur och oftast kostade det 7-11 euro. Förrätt tog vi alltid, grekisk sallad ca 4 euro, vitlöksbröd 2 euro, tsatziki 3 euro... Efterrätter som banana split mm kostade 4-5 euro. Läsk, öl eller ett vinglas kostade ungefär samma, 2-2,5 euro.
    Okej. Tack så mycket för ditt svar! =)
    Vi har valt Inclusive så vi har 4 dagar då vi går ut och äter på andra restauranger.
    Det känns som ett bra val med Inclusive eftersom barnen äter gratis och de är inte så stora i maten. De kan ju välja vad de vill äta och kanske hittar en favorit som de kan äta så mycket de vill av.
    Jag har velat mycket över vårt beslut om det verkligen var så klokt, men det känns ganska bra nu. Vi har frukostbuffé alla dagar och lunchbuffé+middagsbuffé 10 dagar/14.
  • HeartsOnFire
    Lillismaj skrev 2011-06-11 20:51:00 följande:
    När ska ni åka? Var det ni som skulle bo på Athina?

Och en fråga till, var ni i Alcudia 2009? Tror jag känner igen dig från diskussioner om den resan.
    Vi ska åka i juli och bo i Pallas Athina. =)

Japp det var vi! Vad roligt! =)
    Var ni också i Alcudia?
  • HeartsOnFire
    Lillismaj skrev 2011-06-11 22:08:46 följande:
    Ha ha, ja vi bodde på Viva Bahia. Gjorde inte ni också det? Där var såå fint.
    Vi gitfe oss faktiskt där då i en liten mysig by utanför Alcudia.
    Men inget slår Grekland och maten där (nu pratar jag Europa). Så jag tror att Makrigialos blir ännu bättre.
    Okej, nej vi bodde på Alcudia Pins...låg väl precis bredvid Viva Bahia?
    Jasså? Vad roligt! Grattis! =)
    Hade ni barn när ni var där?
  • HeartsOnFire

Okej. Min son var också 1 år när vi var i Alcudia. Ja det har jag. Tack så mycket! Han blir 1 år den 1 juli. =) Vart bor ni?

• HeartsOnFire

Hur många uppsättningar kläder kan man behöva till barnen för 2 veckor?
    Jag funderar på att ta med 7 par shorts och 10 t-shirts/linnen var till barnen.

• HeartsOnFire

Vi kom hem i torsdags kväll. Vi valde Inclusive och är väldigt nöjda. Maten var god och man har havsutsikt nästan vart man än går på hotellområdet. Bra minigolfbana som vi använde Mycket. Vi åt på La Tasca en dag...supergod mat! Barnen äter från Lollo&Bernies buffé där.

• HeartsOnFire

Nej jag vet inte om det fanns något speciellt ställe. Souvlaki finns ju på de flesta restauranger. Det var inte så jättelänge tycker jag. Vi promenerade 2-3 km en kväll till en restaurang som ligger precis vid vattnet. Vi åt Souvlaki där och det var väldigt gott. Restaurangen innan hade menyn skriven på svenska på deras skylt som stod på golvet. Det är långgrunt på båda stränderna.

• HeartsOnFire

Nu förstår inte jag. =/ Vad är du inte glad för? Vi åt kycklingsouvlaki och fläsksouvlaki=på spett Det fanns även gyros i pitabröd.

• HeartsOnFire
    Lillismaj skrev 2011-08-06 22:54:45 följande:
    Grekland kryllar av "souvlakirestauranger". Det är lite mer som snabbmatställen med några få bord. Man kan välja flera olika typer av kött som t ex spett av fläsk eller kyckling och bifteki som ligger i pitabröd. Dessa spett är mindre än om man beställer souvlaki på vanlig restaurang. En pita-souvlaki brukar kosta ca 2.50 euro.
    I Aten finner man dessa ställen i varenda kvarter.
    Både bra pris och supergott

Hmmm okej...så det är ett sånt ställe du vill äta på eller? Inte på en vanlig restaurang?
Svar på tråden Sunwing Resort Makrigialos- Kreta