• clerko

Hur många ggr har ni försökt...egentligen??

Hej på er!
    De berättelser jag läser och de människor jag pratar med säger att de försökt att få barn i 1,2,3,4 år eller dyligt. Men, hur många ggr har ni egentligen försökt?? Ligger ni med er man varje, varje månad? Så om ni säger att ni försökt i 1 år har ni då försökt 12 ggr?? Vi har försökt i 2,5 år i teorin, i tanken men i praktiken bara 9 ggr. Hur funkar det i era "görabarnvarjemånad" värld?

Kram på er där ute!

• Svar på tråden Hur många ggr har ni försökt...egentligen??
  • turia

Barn1- svårt säga men det tog ett år... så några ggr per mån jöka man
    Barn2- 5 dagar dagarna kring ägglossning, det blev en fullträff... så första försöket

• bamsekram

Ja man har prövat det mästa, varannan dag några mån.Man har prövat ägglossning sstickor och har haft samlag efter dem. Men visst det är ju inte så varje månad men om man ser på dem som glömmer ett p-piller och vips så är de med barn så då måste man ju kunna säga att man prövat flera år utan resultat eller?????????????

• TT80

Har flertalet gånger försökt varannan dag och vi har verkligen kämpat i två år.

• mimmis

Vi har kämpat i snart 6år varje månad alltså , första tidenhade vi jämt/ofta sex i ca 3år sedan med tidenhar det blivit lite mer sällan , vi har provat med varje dag sex varannan dag och var 3:e dag alla möjliga ställningar som påstås vara bra , hormontabletter i mängder enkel-dubbel kurer , 1 IVF + 2st frys försök inget har tagit sej, under våra snart 6 år tillsammans har ej blivt gravid en enda gång som vi vet iallafall, vi är oförklarigt barnlösa domhittar inget fel på någon av oss . Har sen tidigare förhållande 2st grabbar som blir 14 år efer jul är såklart jätte tacksam för dom, men vill ju så gärna bli gravid en gång till. så jag har väl försökt bli gravid i totalt 12-13 år(om ja räknar med min fd alltså) så här har det gökats mycket. kämpar än så klart , har ju några år till på mej innan det är försent.

• Godisgalen

Javisst kämpar vi varje månad, speciellt kring ÄL. Försökt i över 2 år, varje månad.

• Lycka77

Väntat och längtat i 18 månader, men tyvärr inte ett enda riktigt försök då jag inte haft äl alls

• lilla sparvel

Vi har försökt i 3 år. Det har väl hänt att vi har missat en eller annan ägglossning på grund av resor och annat, men de flesta har vi nog prickat in. Skulle kunna tänka mig att vi försökt 30 gånger totalt.
    Använde ägglossningstest under en period men slutade med det när det ändå inte tog sig. Kändes bara som att kasta pengar i sjön (har regelbunden mens så vi vet ändå ungefär när ägglossningen är).
    Testade fem kurer med pergotime (3 enkla och två dubbla) utan resultat.
    Vi är oförklarligt barnlösa och ska nu göra vårt första IVF. Kanske, kanske kan det lyckas. Man har ju nästan gett upp hoppet vid det här laget.

• jenniekk

Vi försöker varje månad, varannan dag tror jag nästan alltid att det blir. Är inne på 1 år och 6mån nu...

• Linusida

vad många vi är som är oförklarigt barnlösa. Känns som de skulle behöva forska lite mer på den här för något fel måste det ju vara, men att de kan för lite om det här helt enkelt...

Vi har försök i stort sett varje månad under dessa 3 år, vissa gånger 1 gång per månad, andra varannan dag och vissa varje. Vi blev spontant gravida i oktober, men fick missfall i vecka 8. Vi har dessutom gjort 2 IVF och 3 FET som alla misslyckats...

• JsN

Fram till att vi fick beskedet om att sannolikheten att vi skulle lyckas på egen hand var nästan obefintlig försökte vi aktivt varje månad. Så ca 1½ år, året som gått sedan dess har vi visserligen försökt pricka ÄL, men mer jobbat på att få tillbaka vårt sexliv.

Svar på tråden Hur många ggr har ni försökt...egentligen??