Blev förvånad angående regler på förskolan
Det är så att jag studerar på heltid och kommer vara ledig hela sommaren. Min termin sutar 5/6 och sen hade jag tänkt att dottern får gå 15 timmar de sista två veckorna innan den vanliga skolan slutar, alltså på allmän förskola. De veckorna tyckte jag var lagom för hon kommer få långt sommarlov ändå
Så jag frågade idag vilka tider som gällde för allmän förskola hos oss och på vårt dagis så är de valfria.
Då dyker rektorn upp som var inne på avdelningen och jobbade idag och sa att jag får ha vilka tider jag vill i princip hea sommaren om jag ville för studerar man på heltid så räknas man som student även på sommaren och inte som arbetslös.
Nu är detta inte aktuellt för oss eftersom jag vill att dottern ska ha ett långt sommarlov, jag blev bara lite förvånad.
Trodde efter att ha jobbat ett antal år på förskola samt att jag nu pluggar till förskollärare att jag hade ganska bra koll på reglerna, men tydligen inte.
Så visste ni att det var såhär? Att du som studerande även får lämna på sommaren om du vill och behöver även om din termin är slut.
Visst kan det vara lite resttentor och sånt, men de ligger ju oftast inom terminstiderna de också