• Anonym

Lär era pojkar kissa rätt!

Den allsmäktige skrev 2011-05-23 17:35:12 följande:
    Man ska inte lära barn överhuvudtaget att stå upp och kissa....
    Lykka skrev 2011-05-23 17:38:45 följande:
    Precis, barn ska sitta ner...
    Varför då?
  • Anonym

Vet inte men det kanske kan bero på att inte alla föräldrar hinner stå som gestapopoliser varenda gång barnen går på toan??

• Anonym

Håller med er som skrivit över!

Jobbar på förskola och här sitter pojkarn ner och kissar och vi har koll så att de spolar, tvättar händer osv. Bra att lära sig när man är ung :)

• Anonym

Jag lär min son att sitta och kissa men hans farmor lär honom att stå för det är vad riktiga pojkar gör *suck* Men då är det ju jag som får torka kiss här hemma eftersom han siktar som en kråkaObestämd

Min man är dock en 5a på att kissa rätt, har 2 gånger under alla våra år tillsammans hittat toaringen uppfälld och jag har aldrig behövt torka kiss från ringen

• Anonym
    Anonym (Kiss) skrev 2011-05-23 19:09:04 följande:
    Våra söner torkar sig alltid efter att de kissat, men om andra pojkar gör det eller inte tycker jag inte spelar någon roll... Det är ju deras kalsonger som blir kissiga i värsta fall bara  Och inte min toalett eller mitt golv eller min handduk eller...
    Anonym skrev 2011-05-23 17:44:16 följande:
    Vet inte men det kanske kan bero på att inte alla föräldrar hinner stå som gestapopoliser varenda gång barnen går på toan??
    Så istället ska jag hinna städa efter deras barn, menar du?Inte när de är små, då räcker det att sitta långt bak. Tror äldsta sonen var i femårsåldern ungefär när han började behöva göra det för att inte råka kissa under ringen. Treåringen behöver det inte, ännu.
    Tjaa, hinner man stå och smyga på varenda unge som sina barn har med sig hem som gör toabesök, antar jag att man har en del strötid över?
Svar på tråden Lär era pojkar kissa rätt!