• farsatill2

Genital Herpes! *Killar se hit*

Hej alla!

Känner för att skriva av mig lite!
    Varken jag eller min fru har varit otrogna. Jag litar på henne till 100%. Hon har blivit bedragen för måååånga år sen av sitt ex, så jag har väldigt! svårt att se att hon skulle bedra mig, då hon vet hur ont det gör.
    Jag har inte varit otrogen, då jag vet hur ledsen & sårad hon blev när hon blev bedragen.

Tror jag kan ha smittat mig själv med herpes. :/ Har haft någon enstaka blåsa i munnen lite då och då. På insidan som sved lite, men försvann ganska snabbt igen efter nån dag.
    Jag snusar, så trodde det kunde varit pga av det då, men nu vid närmare eftertanke kan det ju ha varit herpes typ 1.
    Nej, jag har inte försökt att ha oralsex med mig själv. Förmodligen har jag kanske smittat henne i underlivet när jag har gett henne oralsex. (Hon har inga besvär whatsoever av blåsor eller andra symptom vid herpes.)
    Kan det vara typ 1 som satt sig på mina ytterst känsliga/privata delar?

Det hela började i Tisdags (1 vecka sen) då det började svida när jag kissade. Detta intensifierades under onsdagen/torsdagen. Och så va jag lite röd runt urinöppningen. Det gjorde inte så värst ont vissa gånger när jag gick på toa, men ibland va det nära på att jag bara skrek rakt ut! För jävla ont!

I Fredags fick jag 1 blåsa som inte skulle vara där. Precis vid kanten på ollonet, fast på undersidan. Jag gick till en läkarstation i Borås. Knappt dem ville ha dit mig. Är ju listad i Halmstad.
    Läkaren som tog emot mig tittade knappt. Ställde lite frågor om jag va gift osv. Berättade då att det är jag men varken jag eller frugan har varit otrogna.
    Han kände lite vid lymkörtlarna, som vid det laget va både ömma & svullna.Sen va det inte mer med det. "Nä, det där är bara en liten infektion".

Jaja tänkte jag, bara bita ihop ett par dagar. Men när vi kom hem i söndags (Igår) gick jag till en läkare här hemma i Halmstad. Då hade jag 4 blåsor till som sved som fan vid minsta vattenkontakt, så hålla sådär rent va ju ett helvete. Tur man har en fru som kunde hjälpa till, för jag fick hålla hårt i händerna under tiden hon rengjorde med en tops/bomulls-tuss. (Läser du detta, så är du den bästa i hela världen! <3)

Läkaren tog svabb-prov och tittade ordentligt (Stor skillnad på läkare och nån jävla låtsas-läkare)
    Förmodligen är det herpes svarade hon, men kunde inte svara på om det va typ 1 eller typ 2.
    Väntar nu på svar med stor spänning.
    Fick även bedövningsalva utskriven och nu kan jag tvätta mig utan hjälp från frugan. :)

Om ni har läst hit så hoppas jag att ni kan läsa min fråga och kanske ge mig nåt vettigt svar.

Ni killar/män som har eller har haft herpes på penis/ollon, hur fan ska man lyckas torka ut dem? Sitter nu upptejpad, för att inte huden ska glida tillbaka. Orkar ju inte sitta och hålla hur länge som helst. (Ser nog ganska komiskt ut, för min fruga skrattade till lite när hon såg tejpbitarna:P)

Finns det andra sätt än att lufta som gör att dem torkar ut? Hade en blåsa på skinnet på utsidan, men den är nästan borta nu.

Hoppas innerligt att jag inte har smittat mina barn när jag pussat dem! Det svider mer än vad dem här blåsorna någonsin skulle kunna göra!
    Nu är jag så jävla nojig, så tvättar fan händerna med sprit även om jag inte har pillat där nere.

Aja, kände bara för att skriva av mig lite!
    Mvh
    2barnspappa i Halmstad

• Svar på tråden Genital Herpes! *Killar se hit*
  • Binary

Väldigt stor del av befolkningen bär på herpesviruset latent.
    Vad som får det att bryta ut är inte direkt känt, men det kan
    mycket väl vara så att du haft viruset sedan länge, kanske sedan
    födsel och att något nu fått det att bryta ut.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • cold

Kommer ihåg första gången jag fick herpes, fick stöda mig mot väggen och istort sett skrek när ja skulle pinka!
    Då ville ja nästan inte dricka nåt för var livrädd för ifall ja skulle behöva lätta på trycket..
    Såhär i efterhand kan man skratta åt det, men då led jag verkligen! Men det är endast första gången som är så illa, som tur är.

Använd mysbyxor, det gör alltid jag, är de bästa vid blåsor. Å ha inga tajta gammaldags-kallingar! (Är det ens någon som har sådana längre tro?) Ska va så luftigt som möjligt. Inte så du ska springa naken hela dagarna men du fattar nog.
    Men se till att ha medicin hemma oxå så att så fort du får symptom hinner ta dem så det bromsar utbrottet, I regel hinner det bara bli en enda blåsa för mig då jag tar medicin direkt.

Jag är oxå nojig, nog aldrig haft så bra handhygien nuförtiden sen efter man fick herpes, haha!

Vad glad över en så förstående dam som du har! En annan vågar fasiken inte ens dejta!
    Att hon ens hjälpte dig å tvätta å engagera sig säger allt om henne, en sådan släpper du inte!

Och som sagt, ta medicin direkt vid symptom, det får bort blåsorna snabbt, om du behandlar i tid!

• Anonym (Samma här....)
    cold skrev 2011-06-19 00:50:43 följande:
    Kommer ihåg första gången jag fick herpes, fick stöda mig mot väggen och istort sett skrek när ja skulle pinka!
    Då ville ja nästan inte dricka nåt för var livrädd för ifall ja skulle behöva lätta på trycket..
    Såhär i efterhand kan man skratta åt det, men då led jag verkligen! Men det är endast första gången som är så illa, som tur är.

Använd mysbyxor, det gör alltid jag, är de bästa vid blåsor. Å ha inga tajta gammaldags-kallingar! (Är det ens någon som har sådana längre tro?) Ska va så luftigt som möjligt. Inte så du ska springa naken hela dagarna men du fattar nog.
    Men se till att ha medicin hemma oxå så att så fort du får symptom hinner ta dem så det bromsar utbrottet, I regel hinner det bara bli en enda blåsa för mig då jag tar medicin direkt.

Jag är oxå nojig, nog aldrig haft så bra handhygien nuförtiden sen efter man fick herpes, haha!

Vad glad över en så förstående dam som du har! En annan vågar fasiken inte ens dejta!
    Att hon ens hjälpte dig å tvätta å engagera sig säger allt om henne, en sådan släpper du inte!

Och som sagt, ta medicin direkt vid symptom, det får bort blåsorna snabbt, om du behandlar i tid!
    Hmm vi har haft samma tänkande, fast jag är kvinna då, startade till och med en tråd här när jag hade en kass dag och tyckte så jävla synd om mig själv.

Vågar inte heller dejta, livrädd!!! OCh jag älskar sex men hur fan berättar man det för nån ny liksom. Nej jag gömmer mig i mitt lilla jävla hål, lika flörtig utåt som innan, alla tror jag är samma. Men mitt herpes utbrott var fan som att leva i helvetet fast livs levande på jorden! Inget jag önskar någon annan alls. Jag grät, tårarna bara rann och jag tål smärta.. sen fick jag fel medicin, läkaren trodde jag hade urinvägs infektion, tre dagar efter det och de inte blev bättre fick jag komma till en gynekolog, som gav mig rätt medicin, men då hade jag levt med det i över 3 v utan bättring, ville mest dö...

Min räddning var att sitta med duschen mot uunderlivet och låta vattnet stråla medans jag kissade och tårarna bara rann och min dotter var orolig som fan, 3 år och undrade varför mamma gråter så och har ont, stackaren

I efterhand är jag tacksam för att det inte var munherpes, för nu kunde jag iaf pussa henne utan oro och lugna henne, så munherpes hade vart döden för mig som ensamstående mamma tror jag.

Har skojat med mina vänner om man borde skriva en kontakt annons och vara annonym på typ BC eller nått, men herpes kille sökes, så slipper man oroa sig för att smitta den andra
  • 68an
    farsatill2 skrev 2011-05-23 20:56:56 följande:
    Jag har inte varit otrogen, då jag vet hur ledsen & sårad hon blev när hon blev bedragen.
  • 68an

Min fråga uteblev ifall du inte kan räkna ut min fundering. 

Så om hon inte hade blivit bedragen förut eller om du inte visste hur ledsen och sårad hon blev den gången så hade du kunnat bedra din fru? Obestämd 

• pluppfamiljen

Jag är ingen kille men det finns salva på apoteket som man egentligen ska sätta på så fort det börjar klia lite men det går över fortare med salvan tycker jag.

Jag har samma sak och fyyyy vad ont det gör när man kissar osv.
    Det kan lätt spridas om du kanske sätter saliv i handen och sen tar dig på könet. Din fru kan bli smittad och var inte orolig för otrohet det där kan ligga latent i kroppen i flera år.

Och ja visst ja man kan få medicin för att inte få skov så ofta googla vettja och lycka till kram från en annan herpes diva. 

Blivande 6 barns mamma
  • Pss

Hur lång tid tog de för er första utbrottet, det har gått en vecka för mig nu och svider inget längre men den är vit o fortfarande lite varig tacksam för svar, inte fått svar än men liknar herpes den sitter på sidan av ollonet.

Svar på tråden Genital Herpes! *Killar se hit*