Min 5åriga dotter säger att hon älskar sin pappa mer än mig..
Ja som rubriken skriver så har min dotter sagt flera gånger nu sista tiden att hon älskar sin pappa mer än mig och hellre vill vara med honom..Vi har henne ungefär lika mycket och jag tycker att hon och jag har en bra relation, vilket hon även har till sin far.. Jag har sagt till henne att hon får känna och tycka som hon vill
och att vi båda älskar henne lika mycket.. Både hennes far och jag är bra på att berätta och visa henne
hur älskad hon är. Jag har försökt att inte ta åt mig så mycket, MEN och det är därför jag skriver nu;
Jag börjar bli så otroligt ledsen av det hon säger!! Fast jag försöker dölja det för henne..Jag tycker att jag som förälder ska kunna ta det, men jäklar vad det börjar göra ont i hjärtat! Jag blir gråtfärdig!
Jag vet inte va det är! Brukar barn säga så? Menar hon det eller testar hon mig på någor sätt? Varför säger hon såhär? HUR ska jag bemöta det? Ska jag visa att jag blir ledsen? Men då får hon ju skuldkänslor och känner att hennes känslor är fel? Jag vill verkligen att man ska få känna och tycka som man vill.. Jag känner mig vilsen i det här..
Jag skulle vilja få lite tankar om det hela.. Jag känner mig inte riktigt skyldig till att hon ska behöva känna såhär, om ni förstår hur jag menar.. Jag trodde inte jag skulle ta så hårt, men jag är kanske inte riktigt stabil på alla plan just nu heller och tar åt mig lättare.. Jag kan ju inte kräva av henne att älska mig "lika mycket" liksom och det är inte heller mitt mål, utan jag vill bara få en förståelse till varför.. När jag frågar henne så är det att han har ett speciellt tv-spel hemma och att hon helt enkelt vill vara med honom istället. Men att höra orden så tydligt, det skär, när man själv älskar den lilla varelsen mer än livet självt..
Skönt att lufta lite, hoppas ni kan komma med några tankar.. Kram