vita prickar på bröstvårtan??
Hejsan!
Jag märkte idag att jag fått massa konstiga vita prickar på bröstvårtorna(på båda brösten), alltså bara på själva bröstvårtan, inte på vårtgården... Jag aldrig haft det förut.
Vet du vad det beror på? Är det någon typ av sjukdom, bör jag gå till läkaren??
Tillochmed pojkvännen reagerade på de vita prickarna på bröstvårtan, och så frågade jag varför han stirrade på mina bröst (jag trodde jag inbillade mig de vita prickarna - inte direkt så att jag kollar på mina bröstvårtor dag ut och in och vet EXAKT hur de brukar se ut) men han sa att dom(prickarna) har han inte sett förut, kanske en eller två små prickar per bröst, men inte så många att bröstvårtan är mer vit än rosa liksom.. =/
Jag har försökt googla lite men får då bara upp länkar till "whitespots" och det är som någon typ av "finne" på bröstvårtan för att mjölkgången är igentäppt liksom, och det är något ammande mammor kan få. Men jag ammar ju inte(har inga barn), och dessa prickar är liksom inte utåtstående som finnar, utan mer som olika fläckar på bröstvårtan där hudfärgen är vit istället för rosa som resten av bröstvårtan.
Tacksam för svar!