• Anonym (Flatan)

Kyss mig Juli 2011

Fler än jag som är sjukt taggad inför sommarens bästa film: Kyss mig.
    För trailer
    ">

Låt oss följas åt lite. Vad tror vi om filmen? Ska ni se den?

• Svar på tråden Kyss mig Juli 2011
  • Ermenegildo

Svensk film, gäsp. Trötta Dramatenprofiler som ständigt spelar över och manus som låter som skolpjäser. Men fucking Åmål var ju bra och den handlade ju också om flator så det är kanske det som krävs.

• bobobo

Den vill jag se! Blev ritkigt tänd av att se trailern. Längtar!

• sahara sahara
    Ermenegildo skrev 2011-05-23 22:32:22 följande:
    Svensk film, gäsp. Trötta Dramatenprofiler som ständigt spelar över och manus som låter som skolpjäser. Men fucking Åmål var ju bra och den handlade ju också om flator så det är kanske det som krävs.
    Håller med. Dessutom känns den som en rip-off på "Imagine Me and You". Men ja, jag kommer helt klart att se den - om inte på bio så när den kommer på dvd.
    Do something scary - the payoff is awesome!
  • Anonym (Flatan)

Hej alla hörrni idag har filmen premiär! Någon som ska se den?

• oväder

Jag ska absolut se filmen!

• sahara sahara

Nu har jag läst intervjuer och recensioner, och ska helt klart gå och se den!

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Anonym (Bumble Bee)

Är generellt inte särskilt imponerad av svensk film, men visst finns det undantag. Den här filmen har jag ju dock planer på att se, framförallt för handlingens skull. Härlig trailer, älskar låten! Hjärta

Drömmen hade ju varit att gå o se den tillsammans med finaste flickan i världen o hångla lite i biomörkret...

• Sophia b

Jag är helt såld på filmen o ska defenitivt se den så fort som jag blir "barnledig"! Nån i Stockholmstrakten som vill ha sällskap?

• Anonym (Flatan)

Nu har jag också sett denna film!
    Tog min flickvänn i handen och gick iväg och såg filmen på bio. Åh vad jag tyckte om den filmen. Väldigt bra gestaltat och relationen mellan Mia och Frida var väldigt realistisk och gripande. Helt klart bästa svenska filmen i år och den bästa svenska filmen någonsin om kärlek mellan två kvinnor. Kan bara starkt rekomendera den!

• Anonym ((olyckligt)Kär)

Jag såg den och blev helt tagen av den, var tvungen att gå ut och röka en cigarett efteråt. Filmen påminde allt för mycket om mitt eget liv för att vara underhållande, mitt slut var inte lika lyckligt som filmens om jag säger så.... Jag lämnade min (manliga)sambo efter nio år tillsammans för en underbar tjej, Hon ville inte samma sak som jag... Men spänningen mellan oss var lika intensiv som i filmen... 
    Helt underbar film! (Om jag inte hade blivit så känslomässigt engagerad) 

• Tom Araya

Jag har inte funderat på att se just denna film även om jag gillar svensk film.

För er som gäspar över svensk film så övervägs allt det där ni klagar på av den realistiskt återhållsamma tonen (främst i actionscenerna) i förhållande till amerikansk dito.
    Europeisk film är dock jämförbar men då föredrar jag att även känna igen miljöer och förstå det mesta av vad som sägs utan att läsa texten.

Svar på tråden Kyss mig Juli 2011