• B Rus

Alternativ till ris/vetekudde?

Jag får lätt mjölkstockning och måste värma brösten emellanåt, och har två riskuddar. De är bra, men då vi inte har micro så drar det massor av el attt dra igång ugnen hela tiden. Jag undrar om det finns bra alternativ till dessa kuddar, tex som värms med el eller vatten, och i lämplig storlek för bröst? Jag har testat både fetvadd och apotekets aluminiumvärmare men vill ha nåt som är varmt, och när jag googlar på värmedyna kommer det bara upp större grejer för rygg och nacke. Nån som har nåt tips?

• Svar på tråden Alternativ till ris/vetekudde?
  • MattiasFru

det finns ju sånahära man har på vårdcentraler, som rektangulära vattenpåsar med en liten metallbit i som man knäcker till, och så blir hela påsen hård och varm, och håller sig varm i två timmar ungefär. Sen kokar man dom för att den ska återgå till sån vattenpåse igen bara så man kan göra det igen. Såna måste ju gå och köpa någonstans?

• Stor mamma
    MattiasFru skrev 2011-05-24 11:27:32 följande:
    det finns ju sånahära man har på vårdcentraler, som rektangulära vattenpåsar med en liten metallbit i som man knäcker till, och så blir hela påsen hård och varm, och håller sig varm i två timmar ungefär. Sen kokar man dom för att den ska återgå till sån vattenpåse igen bara så man kan göra det igen. Såna måste ju gå och köpa någonstans?
    finns att köpa i hästsportsbutiker. Har 6 st som håller 3 timmar sen kokar man dem o de är klara att använda igen
  • B Rus

Men perfekt! Såna måste jag skaffa, kanske Hööks har?

• Stor mamma
    B Rus skrev 2011-05-24 11:42:31 följande:
    Men perfekt! Såna måste jag skaffa, kanske Hööks har?
    borde ha-vet att granngården hade i vintraqs
  • Tygtiiger

Claes Ohlsson har ibland sådana kemiska värmare också, för en billig peng.

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Alternativ till ris/vetekudde?