Inlägg från: Anonym (feg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (feg)

Rädd för att köra bil... :(

Någon mer än jag??

Jag har körkort och har haft sen 2004 men jag är rädd för att köra.. Har inte känt mig helt bekväm bakom ratten någon gång egentligen men nu det sista har det blivit bra mycket värre!!

Vet jag att jag ska iväg någonstans (oavsett hur lång tid innan)så känner jag mig orolig och nervös,kan inte tänka på annat än hur jag ska ta mig dit och hem igen.. Min man får alltid köra pga att jag inte vågar. Nu har jag inte kört på flera månader och det blir bara värre och värre med tiden.

Är för tillfäller föräldrarledig men när jag kommer tillbaka till jobbet så finns det tillfällen som jag behöver köra bil,detta är så ångestskapande för mig

• Svar på tråden Rädd för att köra bil... :(
  • Anonym (feg)

Ingen som känner igen sig?

• Anonym (feg)

Tack för peppingen! Den behövs...

Du låter precis som mig anonym.. Enda skillnaden är väl att jag i stort sett slutat köra... Men jag måste verkligen ändra på det! Vilken underbar känsla det måste vara att bara sätta sig i bilen o köra utan oron..

• Anonym (feg)
    Grejen är väl den att när jag väl kör så brukar det kännas bra tom lite roligt Men jag kan iabsolut inte tänka mig köra på ställen jag inte känner till och är orolig för att det ska uppstå situationer jag inte har räknat med tex vägarbeten o dyligt..
  • Anonym (feg)
    Svennis skrev 2011-05-25 08:34:40 följande:
    När jag var yngre, och inte behövde köra så mycket tack vare att vi hade bra kommunala kommunikationer, så var jag likadan.

Jag funderade på var jag skulle byta fil, hur det skulle gå att parkera, alternativa lösningar till parkering, hur jag skulle köra för att slippa göra vänstersvängar, hur vägarna såg ut där jag skulle svänga av och hur jag skulle köra i mindre områden, vad jag skulle göra om något oväntat uppstod på vägen...ja, allt som kan uppstå. Har dessutom svår prestationsångest och gjorde bara fel så fort jag kände att någon tittade på.

Det enda som har hjälpt är att köra köra köra. Vi flyttade för ett antal år sedan och nu krävs det bil för att ta sig någonstans öht. I och med det så kör man så pass mycket att man helt enkelt lär sig att slappna av bakom ratten.

Så, ut och övningskör. Om du inte vill köra med din sambo så be någon annan. Kör kör kör, det kommer att hjälpa, tro mig J

Just dessa tankar har jag... Vart ska jag parkera...,tänk om det uppstår en situation på vägen som jag inte vet hur jag ska lösa,tänk om jag måate stanna i uppförsbacke och sen inte fixar köra iväg utan att rulla bak osv.. Knäppt jag vet..

Vi har också bara en bil och ska vi någonstan blir det mannen som får köra för att jag inte törs.

Jag kan "övningsköra" med mannen,behöver egentligen bara "få tummen ur"..

Jag är för övrigt 34 år...

Svar på tråden Rädd för att köra bil... :(