• Ceasarina

Långsam kärlek eller ointresserad?

Jag är lite förvirrad äver min situation och behöver lite goda råd!
    Jag har tyckt om en kille i 1 år nu och vi har pratat till och från under den tiden.. Vi jobbade ihop i 2 månader och träffades men sedan flyttade jag vidare.... Vi har båda sagt att vi tycker om varandra sen dess och saknat varandra men vi kommer aldrig nånstans och det är oftast jag som skriver eller ringer och inte han.... Men han svarar alltid på mina sms och svara alltid när jag ringer och blir alltid glad när jag ringer. När han väl ringer eller skriver till mig så blir det långa mysiga sms och långa samtal... vi kan prata i timmar... och när vi ses så är han otroligt gullig och kärleksfull mot mig och han har berättat om mig för sina vänner och jag har träffat ngr av hans vänner och han visar väldigt öppet hur han känner för mig... alla vet vem jag är och tycker att det är kul att vi börjar träffas.                                               Jag vill gärna veta vart jag har han... det har ändå gått 1 år... men jag vill inte ställa krav och ultimatum på han.... Vad ska jag göra? Ska jag sluta höra av mig till honom och se om han hör av sig? Eller ska jag fortsätta som jag har gjort under hela denna tid och höra av mig till han då o då (Jag ringer eller sms:ar ganska sällan för jag vill inte vara för pushig) och hoppas att det löser sig av sig själv? När vi är tillsammans så känns det så rätt och naturligt.... Han är omtänksam och det syns att han verkligen tycker om mig.. men jag förstår inte det här med att han så sällan kontaktar mig. Vad tror du detta handlar om? Jag känner även att ingen vill riktigt vara den som tar tag i situationen. Jag kan inte bara släppa allt och sluta höra av mig till honom... jag behöver ett svar där det står att han inte är intresserad av mig... och då kan jag gå vidare. Jag har skrivit liknande till han förut (i vintras) men han säger då att det var inte alls hans mening att vara "borta"...han behövde bara lite tid för sig själv och att han saknar mig... Jag vet inte hur jag ska göra med denna situation.. jag tycker verkligen om han men vi kommer verkligen ingenstans.
    Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Långsam kärlek eller ointresserad?
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Jag tycker du ska ta upp med honom precis hur du känner och vilka behov du har. det är aldrig fel att uttrycka vilka behov man har sen är det alltid man får som man vill. Han måste på något sätt visa att han vill vara tillsammans med dig mer än dom gånger ni träffas. Om han inte är intresserad av dina behov och du av hans kan risken bli att er relation inte håller. En del av hemligheten av att man mår bra i en relation är att man känner att sin partner är aktivt intresserad.
    Hälsningar
    Tommy

Svar på tråden Långsam kärlek eller ointresserad?