Fästing bett
I lördags fick min son en fästing på ryggen. upptäckte den på kvällen på lördagen. nu e det väldigt fult rött o varigt.
o väldigt ömt. dom vill inte se på det på VC.
tror ni det e nån fara?
I lördags fick min son en fästing på ryggen. upptäckte den på kvällen på lördagen. nu e det väldigt fult rött o varigt.
o väldigt ömt. dom vill inte se på det på VC.
tror ni det e nån fara?
Jag tycker det skall kollas upp.
Fick ni bort hela fästingen eller är huvudet eller någon del kvar?
Om de blivit smittad av något fårn en fästing så blir dte norlamt vbara en röd ring runt bettet, men nu tycker jag det mer låter som en liten infektion.
Tvätta med jodopax
Va varför vill de inte se på det på VC?? Låter som att det sitter lite fästing kvar eftersom det varar men det kan också vara början till borrelia. Ring igen!
Det brukar kunna bli sådär ibland, ungefär som en liten finne.
Det är ingen fara, brukar bara va att putsa lite.
Varigt? Ring sjukvårdsrådgivningen, skulle tro att det räcker med att tvätta, kanske ha på lite alsollösning, men det är bättre att få råd av en utbildad.
dom sa att det e nog bara infekterat så jag skulle tvätta det o om det inte va bättre om en vecka så skulle jag ringa tillbaka.
Men blir ju orolig. varken jag heller barnen har haft festing förut så vet intee hur det ska se ut. eller inte ska se ut.
men har tvättat med alsol sen lördags.
tack för alla svar. får försöka pusta ut lite. blir bara så rädd. ser äkligt ut. som ett jätte sönderkliat myggbett typ.
tvätta rent och håll koll på, finns liksom inget VC kan göra i nuläget.
Tvätta med lite alsolspit, ev ha ett alsolförband över natten om det geggar.