• smulpaj01

Ni som vet vad som gäller gällande kontaktfamilj

Det där problemet hade jag med min kontaktfamilj också.
    Dem skulle ha mitt barn en helg per månad. Men det gick alltid 6-8 veckor mellan gångerna.
    Jag hade också funderingar på det där med betalningen. Inte för att jag bryr mig om dem får pengar eller ej, utan mer för att jag ville veta om dem brann för uppdraget eller bara såg det som lite extra pengar?!
    Jag sa aldrig nåt till familjen eller till soc. Jag ville absolut inte byta familj för jag tyckte så mkt om dem och mitt barn trivdes med dem
    Men värst av allt var att jag aldrig kunde planera mina helger, fick veta 1-2 dagar innan om dem kunde ha barnet eller ej.
    Tycker så synd om er ts, det är för j*vligt att bli beviljad en kontaktfamilj (som är ganska svårt att få) och sen fungerar det inte!

• smulpaj01
    Anonym (mammisen) skrev 2011-05-26 22:16:06 följande:
    Ja jag måste pga av att jag har inget nätverk, samt varit me om traumatiska saker. Jag är en bra mamma säger dom så det finns inget lvu eller liknande, men för mitt barns skull som inte får leka med sina kompisar pga vissa orsaker...kompisarnas föräldras tro gör att dom förbjuder barnen att leka på fritiden med mitt barn. Så syftet med kontaktfamilj är att mitt barn inte ska vara bara bunden till mig, utan få träffa andra vuxna, barn på ett bra sätt. Ut på aktiviteter då jag inte alltid klarar det på egen hand pga mitt mående efter vad som hänt oss som jag inte går in på. Jag har dagarna fulla...samma rutiner.....jag har inget liv mer än att jag älskar mitt barn. Jag lever för mitt barn men vill ge mitt barn och mig själv ett liv värt att leva. Jag vill vara en av alla andra....men ingen förälder tittar åt vårt håll, svarar när jag säger hej. Jag är så ensam och har inte en familj som stöttar, har ju dessutom förlorat 2  fullt friska barn....
    Hur har du förlorat barnen? Har dem gått bort? Du behöver såklart inte svara om det är känsligt för dig.

Önskar dig och ditt barn all lycka till!
Svar på tråden Ni som vet vad som gäller gällande kontaktfamilj