• Småtussar

Börja med pergotime utan att invänta mens?

Idag har jag varit på vul efter min första pergokur. Var så spänd på att få veta hur stor äggblåsan/-orna var. Inte hade jag väl kunnat ana att det inte ens skulle finnas nån blåsa att mäta! Gråter JAg hade alltså inte svarat alls på pergotimen... Och nu har kliniken stängt för sommaren, Läkaren vill att jag ska vänta tills i början av augusti när de är tillbaka, och köra igång med puregonsprutor då. Men jag vill så gärna prova igen med pergon, fast en dubbelkur... Det känns outhärdligt att vänta i 2-3 månader nu utan att ens ha en chans att nånting händer. Får man inte ägglossning med pergo så får man det väl knappast på egen hand...

Om jag vill köra igång med pergotime igen, när kan jag isåfall göra det? Direkt, utan att invänta mensen? Eller om ett par veckor på cykeldag 28-30? Och vågar jag överhuvudtaget köra en dubbelkur utan läkarens övervakning med vul?

• Svar på tråden Börja med pergotime utan att invänta mens?
  • Småtussar

Puffar tråden - kan jag köra en dubbelkur pergo utan vul-övervakning och när ska jag isåfall börja?

• jazmine25

jag skulle inte våga köra en pergotime kur utan en läkare som kan kontrolera med VUL. Har du otur så kan du ju få fram massa ägg som blir befruktade och det är varken bra för dig eller barnen. Men jag förstår att det är jobbigt att behöva vänta tills efter sommaren

• Honey8106

Skulle du få för dig att köra på egen hand så uppdatera gärna så vi får veta vad som händer :P

Svar på tråden Börja med pergotime utan att invänta mens?