• ludan8

Blödning efter kejsarsnitt??

Hur mkt ska man egentligen blöda efter kejsarsnitt?
    Jag genomgick ett urakut kejsarsnitt för 7 dagar sedan. De 2 första dagarna på BB blödde jag en del, vilket de sa var normalt, 3e dagen när vi skulle åka hem blödde jag bara pyttelite brunt. Men sen för 2 dagar sen började jag blöda klarrött igen och mängden är ungefär densamma som min mens, jag blöder visserligen inte så jättemkt klarar mej med vanliga bindor. Men ska det verkligen vara klarrött en vecka efter?
    Och är det någon mer som kännt sej svullen efter KS? samalde en del vatten och svullnade upp under graviditeten men trodde liksom de skulle försvunnit nu. Eller håller jag på att få en propp i benet? Kan tillägga att jag inte varit stillasittande utan var uppe och gick ca 3 timmar efter jag vakna upp från narkosen..och jag har rört mej ganska mkt sen snittet, gått små promenade o så..
    Jag vet att jag kan kontakta förlossningen/BB men jag vill inte :( efter en fruktansvärd förlossning vill jag bara slippa se det stället igen..

Någon som har erfarenheter? Berätta gärna!!

• Svar på tråden Blödning efter kejsarsnitt??
  • Labolina3

mina blödningar kom o gick lite efteråt....trodde de var över efter några dagar men så helt plötsligt kom de igen men efter kanske 3v var de helt borta.

• bollanmollan

Menar du avslaget? Jag blöde nog ett par veckor. Tror jag ändrade färg ibland.
    jag har ännu efter 2 år inte fått tillbaka känseln helt i nedre magen, det är det ända jag kan komma på att jag har problem med. jag f ick sprutor mot blodpropp men jag bodde på sjukan i 2 veckor också. kan du ringa din bm eller sjukvårdupplysningen om du känner dig orolig?

• ludan8

Okej. Skönt att höra. Blev lite orolig när de kom tillbaka. Är ju inga jättemängder direkt. Men när det slutade så trodde jag liksom att de var slut. Blev rädd att det var en infektion elller nått..

• bollanmollan

jag har infektion med , nu med andra barnet. Hade sjukt ont i magen och det luktade skunk

• ludan8
    bollanmollan skrev 2011-05-24 21:39:42 följande:
    Menar du avslaget? Jag blöde nog ett par veckor. Tror jag ändrade färg ibland.
    jag har ännu efter 2 år inte fått tillbaka känseln helt i nedre magen, det är det ända jag kan komma på att jag har problem med. jag f ick sprutor mot blodpropp men jag bodde på sjukan i 2 veckor också. kan du ringa din bm eller sjukvårdupplysningen om du känner dig orolig?
    Jag försökte ringa  min BM för henne älskar jag men såklart så var hon inte där förrän måndag så därför tänkte jag att jag skriver här så länge. o ja jag menade avslaget, skrev så snabbt att det kanske verkade lite förvirrat. Hmm trist att du fick infektion :(.. mitt är helt luktlöst och jag har inte speciellt ont i magen, bara när jag reser mej upp ur sängen och vrider mej. Men precis som du känner jag mej liksom lite bedövad på magen, känns lite läskigt när man smeker skinnet.
    Dock fick jag ett revbensbrott efter förlossningen, barnmorskan pressde mina ben så hårt mot bröstkorgen :( sen slutade allt ändå i urakut snitt. så jag har jäkligt ont av det istället..
  • Furstinna
    Jag blödde i ca sex veckor efte KS sen fick jag min mesn två veckor efter de.. Så blödningen är normal men svullnaden kan jag inte svara för.
  • Luloo

hmm det kom och gick, jag blödde/avslag i hela 8 veckor eller var de 12? hemskt var det... och LÄNGE

★min lilla stjärna★16/6-08★
  • ludan8

Okej då verkar inte mina blödningar helt onormala. skönt det. men svullnaden får jag nog kolla upp. har iofs stått upp nästaan hela dagen, får kolla av imorgon. jättetacksam för alla svar!

• Mirakel familjen

Jag hade blödningar till och från i ca 5 veckor efter mitt akuta snitt.

Svullen var jag ej mer än om magen. Men det gick ner vart efter det med.

• Schönberg

Jag blödde hur mycket som helst efter mitt KS.
    Blödde i ca 7 veckor.
    Fick till och med åka in och få mer blod... För blodvärdet va inte OK.

Svar på tråden Blödning efter kejsarsnitt??