• Anonym (spiral utan tråd)

Vilket preventivmedel föredrar ni killar?

Ja, som rubriken lyder vilket preventivmedel föredrar ni KILLAR? ENDAST KILLAR får rösta men tjejer får gärna kommentera i tråden. Några av de alternativ jag har tagit med räknas kanske inte som preventivmedel men jag har ändå tagit med de alternativen.

Själv har jag kopparspiral med helt bortklippta trådar. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-25 10:37
    Såg nu att det blev lite fel med radbyten i omröstnin gen och jag ber om ursäkt för det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-25 23:14
    Jag glömde sterilisering och kondom för kvinnor (femidom?). Skriv gärna om det om ni har erfarenhet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket preventivmedel föredrar ni killar?
  • Anonym (Jag)

Svårt som kille att uttala sig kan jag tycka. Ska ju vara ett p-medel som passar oss bägge 2. Tyvärr har vi killar bara 1 att välja och det är nog det mest "bökiga" av allihopa. Skulle det finnas p-piller för killar skulle det vara ett av topp-alternativen.

• Mattias69

Jag röstade på hormonspiral som min fru använder sedan 17 år tillbaks. Det har funkat för oss i varje fall, den sitter där och gör sitt jobb. Min fru har inte drabbats av några biverkningar så långt vi vet.

Mattias69 skrev 2011-05-25 11:28:37 följande:
    Jag röstade på hormonspiral som min fru använder sedan 17 år tillbaks. Det har funkat för oss i varje fall, den sitter där och gör sitt jobb. Min fru har inte drabbats av några biverkningar så långt vi vet.
    Känner du trådarna när ni har sex? Gör der ont? Är de "i vägen"?
    Anonym (Jag) skrev 2011-05-25 10:49:20 följande:
    Svårt som kille att uttala sig kan jag tycka. Ska ju vara ett p-medel som passar oss bägge 2. Tyvärr har vi killar bara 1 att välja och det är nog det mest "bökiga" av allihopa. Skulle det finnas p-piller för killar skulle det vara ett av topp-alternativen.
    Okej men jag menar mer som att tycker du att spiralens trådar känns/gör ont/är i vägen? Tycker du att det inte känns något med kondom, eller att ståndet försvinner? Är pessar i vägen? Skulle du acceptera om din tjej gick upp t ex 10 kg i vikt av ett hormonpreparat?
    Mattias69 skrev 2011-05-25 11:28:37 följande:
    Hur ser du på lidandet som det innebär att sätta in spiralen? Jag skulle inte vilja att min partner skulle behöva sätta in en koppargrej i snoppen! Jag skulle gärna använda kondom för att han skulle slippa utsätta sig för något sådant! (Är kvinna och har spiral)
  • Anonym (Jag)
    Anonym (spiral utan tråd) skrev 2011-05-25 12:58:26 följande:
    Okej men jag menar mer som att tycker du att spiralens trådar känns/gör ont/är i vägen? Tycker du att det inte känns något med kondom, eller att ståndet försvinner? Är pessar i vägen? Skulle du acceptera om din tjej gick upp t ex 10 kg i vikt av ett hormonpreparat?
    Känns lite mindre med kondom ja, iaf för mig, men det är inte det största "problemet" utan snarare bökigheten med att komma ihåg, "avbryta" snabbt för att sätta på och så vidare.

Tjejen går upp 10 kg, klart jag skulle acceptera det. Är henne jag är kär i och inte hennes vikt. Men p-piller är helt upp till tjejen om hon vill ta eller inte.
  • Tom Araya

Jag röstade inte eftersom jag inte vet hur olika P-metoder påverkar olika kvinnor, det är sä väldigt inviduellt.
    Jag har ju inte fast sällskap jag kan svara för.
    Det enda jag vet för egen del är att jag inte gillar kondom. Står valet mellan att få ligga med kondom eller inte ligga alls använder jag såklart kondom.

• Anonym (Bull)

Jag själv har inget direkt emot kondom så länge det är rätt storlek. Å andra sidan har flera kvinnor jag varit med själva tyckt att det tar bort känslan. Det har väl hänt några gånger att ståndet gått ner lite när man avbrutit för att funla på den, men det är mest de gångerna man inte varit så sugen själv utan mest ställt upp för tjejens skull. Men om hon är lite aktiv och vet vad hon gör så ordnar det sig. Skrattande

Att glömma, eller "glömma", den har aldrig varit aktuellt, eftersom jag verkligen inte vill ha barn (just nu) och jag skulle aldrig komma på tanken att föreslå eller försöka pressa en kvinna till abort!

Olika kvinnor reagerar olika på olika p-medel, så det får väl hon bestämma och prova sig fram själv. Jag tycker bara att pessar verkar lite meckigt, men det är väl också en vanesak.
    Har varit med några tjejer som satt in spiral, en del har inte märkt någonting, en del har haft lite ont några dagar, och några har varit tvungna att plocka ut den igen. Så det är olika.

• Woody K

Tycker inte att kvinnor ska behöva mickla med hormoner. Kondomer är så tråkigt också. Jag röstade på avhållsamhet!

Anonym (Bull) skrev 2011-05-25 15:10:25 följande:
    Jag själv har inget direkt emot kondom så länge det är rätt storlek. Å andra sidan har flera kvinnor jag varit med själva tyckt att det tar bort känslan. Det har väl hänt några gånger att ståndet gått ner lite när man avbrutit för att funla på den, men det är mest de gångerna man inte varit så sugen själv utan mest ställt upp för tjejens skull. Men om hon är lite aktiv och vet vad hon gör så ordnar det sig. Skrattande

Att glömma, eller "glömma", den har aldrig varit aktuellt, eftersom jag verkligen inte vill ha barn (just nu) och jag skulle aldrig komma på tanken att föreslå eller försöka pressa en kvinna till abort!

Olika kvinnor reagerar olika på olika p-medel, så det får väl hon bestämma och prova sig fram själv. Jag tycker bara att pessar verkar lite meckigt, men det är väl också en vanesak.
    Har varit med några tjejer som satt in spiral, en del har inte märkt någonting, en del har haft lite ont några dagar, och några har varit tvungna att plocka ut den igen. Så det är olika.
    Tack för ditt svar! Hur tyckte du att det var att ha sex med spiral? Kändes det annorlunda?
Svar på tråden Vilket preventivmedel föredrar ni killar?