• Sigrid

Vart kan jag köpa edamamebönor?

Åt en sallad häromdagen med edamamebönor i (illgröna bönor). De var jättegoda. Har tittat på Coop Forum men där sålde de inga. Någon som vet vart man kan köpa edamamebönor?

• Svar på tråden Vart kan jag köpa edamamebönor?
  • Mornie Alantie

Det finns i frysdisken på min lilla ICA som har ganska glest sortiment. Det är samma sak som gröna sojabönor, det kanske står så på påsen.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Amazina

Sushirestauranger eller japanska delikatessaffärer.

• Kinya

ICA har sin serie som heter ICA Selection och där finns även Edamamebönor.

• Kinya
    Sigrid skrev 2011-05-26 17:12:46 följande:
    Tack! Tittade idag på Coop men hittade inga. Ska ta en sväng förbi Ica.
    Nä, Coop har inte. Jag frågade på Coop Forum här och de hade inte. På ICA är det ju deras eget märke och jag har hittills inte sett nåt annat svenskt märke sälja edamamebönor.
  • Mossagti

Axfoods eget märke Garant har också edamamebönor så de borde finnas/gå att ta hem i alla Heköp/Willys-butiker.

• Rockan

Märket Garant som säljs på Willys & Hemköp har också gröna sojabönor (frysta) i sortimentet, jag föredrar dem framför Icas (om man har båda affärerna tillgängliga) då de redan är skalade. Icas säljs i bönskidorna.

• Kinya
    Rockan skrev 2011-05-27 10:26:33 följande:
    Märket Garant som säljs på Willys & Hemköp har också gröna sojabönor (frysta) i sortimentet, jag föredrar dem framför Icas (om man har båda affärerna tillgängliga) då de redan är skalade. Icas säljs i bönskidorna.
    Ah, jag gillar ju dom i skidorna eftersom jag äter dom som man gör på sushirestauranger. JMen det kan ju vara bra att ha en påse skalade i frysen om man vill göra en god sallad.
  • Rockan
    Kinya skrev 2011-05-27 10:27:47 följande:
    Ah, jag gillar ju dom i skidorna eftersom jag äter dom som man gör på sushirestauranger. JMen det kan ju vara bra att ha en påse skalade i frysen om man vill göra en god sallad.
    Båda varianterna har ju sina fördelar!

(Min favorit är ljumma med smör & flingsalt... Mmmm )
  • Sigrid
    Rockan skrev 2011-05-27 10:31:49 följande:
    Båda varianterna har ju sina fördelar!

(Min favorit är ljumma med smör & flingsalt... Mmmm )
    Det lät gott.

Tack för alla tips!
Svar på tråden Vart kan jag köpa edamamebönor?