• mystery woman

Nån som har sytt en egen ring eller bärsjal??

vad hade ni för tyg?? och hade ni nån speciell tråd??

• Svar på tråden Nån som har sytt en egen ring eller bärsjal??
  • taiyin

Hej!

Jag har sytt en egen ringsjal. I bomullstyg och vanlig sytråd i polyester.

Däremot kan det vara bra att tänka på att använda en stretchsöm om tyget du använder är töjbart. Annars kan sömmen spricka.

• Naimiez

Sjalar går att sy av alla olika sorters tyger. Skall man bära längre stunder är ett diagonalvävt strechigt tyg att rekommendera. Se instruktioner etc på www.sjalbarn.se, där ligger en typ av vikning av ringsjal som jag har dokumenterat under Sy själ -> Sannas Ringsjal
    v.

• Blå fågel

Var köper man diagonalvävt tyg? Jag frågade i en tygaffär, men dom hade inget.

• Popflickan

Jag har sytt ringsjalar av lakan! Väldigt smidigt och enkelt!
    Dels en av ett gammalt lakan som jag vek dubbelt, och dels av ett nytt lakan som jag delade på längden.

Lycka till!

• Blå fågel

Det verkar som om många köper en bära barnsjal och syr om till en ringsjal. Är det för att få en diagoanvävd ringsjal? Eller?

• Marlene

Blå fågel: Nja snarare för att Bärabarn gör reklam om att det är en så lätt sjal och dom har ganska mycket reklam så det är oftast den sjalen man stöter på. Många har nog köpt den med avsikt att använda den som den är men inser att det är enklare med ringar. Jag tror man får en bättre och billigare ringsjal om man köper och delar en hoppis med nån och syr en ringsjal av det.

Svar på tråden Nån som har sytt en egen ring eller bärsjal??