Inlägg från: Rakad Apa |Visa alla inlägg
  • Rakad Apa

Kvinna VS Man lurad att skaffa barn. Vad är värst?

Lika illa såklart!!! Förvånad

Formerly known as Rakad Apa
  • Rakad Apa
    Dohgon skrev 2011-05-26 09:45:53 följande:
    på ett sätt är det värre om mannen gör det, han tar ju då över och bestämmer om kvinnans kropp helt plötsligt. men det är fruktansvärt att kvinnor bara slutar med p-piller o dyl bara för att de vill ha barn men inte berättar det.
    Jo men kvinnan kan ju ta abort om hon inte vill ha barnet om hon blir lurad, en kille som blir lurad är ju helt maktlös och kan inte göra nåt alls åt situationen.
  • Rakad Apa
    stjärnmamman skrev 2011-05-26 10:09:24 följande:
    en pappa har mer valfriheter tycker jag

Han kan fly undan och vägra ha kontakt med sitt barn
    Finns ingen myndighet som tvingar en pappa att träffa sitt barn, vägrar han så är det så

om han däremot dyker upp efter 10 år och ska börja leka pappa tycker alla han är så duktig!!!

Sen måste han förstås betala underhåll, men ja 1273 kronor i månaden, vad är det.. En struntsumma för många

Finns ju även såna som har skulder hos kronofogden och låter  underhållet gå till kronofogden också 
    En mor kan ju även hon lämna bort sitt barn och vägra umgänge så det resonemanget håller ju inte.
  • Rakad Apa
    jådåsåatt skrev 2011-05-26 10:17:40 följande:
    Psychonaut: fast där kommer ju samhällets syn på det hela in. Det är vida mer accepterat att som pappa överge sina barn, då får man tom sympatier från olika håll. En mamma som gör likadant får helt andra reaktioner.
    Har aldrig hört talas om att nån pappa som har övergivit sina barn har fått sympatier, tvärtom. Men du kanske har rätt, vad vet jag. Jag skiter i vad samhällets syn är, jag tycker att är lika illa oavsett om en  mamma eller pappa överger ett barn.
    stjärnmamman skrev 2011-05-26 10:19:01 följande:
    Ja men vem ska hon då lämna det barnet till???
    Pappan som inte heller vill ha barnet, eller på gatan?

En pappa kan ju  oftast lämna sitt barn  och låta mamman sköta allt..

vare sig han har blivit lurad eller varit med på det från början 
    Vem säger att pappan inte vill ha barnet? Och det går ju att dumpa barnet hos sociala myndigheter.
    Även en mamma kan ju lämna sitt barn och låta pappan sköta allt. Det går ju båda vägar.
Svar på tråden Kvinna VS Man lurad att skaffa barn. Vad är värst?