• Alexandra77

Era godaste recept med rabarber!

Jag har en massa rabarber som jag inte vet vad jag ska göra med, kan ju inte göra 400 rabarberpajer Glad. Så jag vill ha recept på annat, typ kakor eller desserter. Hoppas på många svar Glad

• Svar på tråden Era godaste recept med rabarber!
  • Alexandra77

puffar lite, hoppas på fler svar Glad

• SunnyDay

Åh, min mamma brukar göra en rabarberpaj där det ingår kokos i pajdegen och ovanpå är det ett marängtäcke... Vispad grädde till det... Mmm... Världens godaste rabarberpaj! Ska snoka runt och se om jag kan hitta receptet =)

• Alexandra77
    SunnyDay skrev 2011-05-26 21:14:33 följande:
    www.matklubben.se/recept/supergod_rabarberpaj...

Hittade detta på matklubben, verkar stämma bra =) Såg nu att du helst ville ha andra recept än just paj, haha, men här får du pajreceptet ändå... Denna är ju lite annorlunda än vanlig smulpaj iaf!

Rabarberkräm med vaniljglass är ju annars rackarns gott...
    Jo tack, det är ju annorlunda än vanlig paj, med marängtäcke och allt. Alltså inte samma som min gamla vanliga rabarberpaj :)
  • Alexandra77

Efter mycket om och men lyckades jag logga in på matklubben.se, hade glömt mitt lösenord, och pajen lät faktiskt supergod och mumsig. Ska absolut laga den i helgen!

• mg79

Gör saft! Skål

Blanda gärna rabarber och röda vinbär, brukar bli jättegott! Skrattande 

• Alexandra77
    mg79 skrev 2011-05-26 22:06:44 följande:
    Gör saft! Skål

Blanda gärna rabarber och röda vinbär, brukar bli jättegott! Skrattande 
    Det tänkte jag också på, men då vill jag göra riktig saft, du vet som man kokar i en saftkokare och sparar hela vintern. Kan man göra det precis som med bär? Jag är inte vidare duktig i köket och har aldrig kokat saft, men kan be min mamma om hjälp :) Då jag sökte på recept.nu hittade jag bara ett recept av Leila och där hade hon bara lite rabarber att dra i vatten en stund och serverade genast, jag vill göra koncentrat som står sig.
  • myrtorp

Om du ska göra saft så är ju blandningen rabarber och jordgubbar rysligt god!:)

Svar på tråden Era godaste recept med rabarber!