Killen i fängelse
Hej har nu min kille i fängelse (vi är inte sambos dock har jag egen lägenhet) och har aldrig haft sådan kontakt tidigare inom kriminalvården, han är på en e-anstalt. Jag har lite frågor jag gärna vill ha svar på ifrån nån som är insatt lite mer på detta..
Om man skickar brev, är de adressen på kriminalvårdens hemsida som gäller + namn + efternamn?
Behövs även personnr för att de kan finnas flera med samma namn? :/
Det är ändå 60p där och han har ett vanligt namn :/
hur länge tror ni att han kommer sitta när han fått 1 1/2 år för medhjälp vid grovt rån?
Har läst att man kan få permiss inom 3/4 av straffet alltså ca halvår?
Han har fått besked att han får sin första permission om ca 2,5mån och då kommer han hem till mig :D
Kan han få komma ut helt innan straffet är slut ?
Hur strikta är de med straff och att få flytta närmare kommunen?
Brukar de godkänna fotboja om straffet ändå är så högt?
Han har ingenting mer än detta han gjort i registret.
Räknas häktestiden bort (40dagar på 18mån) har ju hört att de varit så på långa straff ? "/
Kan man då räkna med att de "bara blir 16mån och 3veckor"
Hur har du gjort? Har du stannat hos din pojkvän eller gått vidare?
Skulle du lita på nån som sa " jag älskar dig" för första gången, dagen innan han åker i fängelse på bestämt datum o på 18mån straff ?? "/ Eller tror du att han bara vill visa kärlek den "sista tiden tillsammans på länge" ..
Fick samtal ifrån han o sa att jag kunde skicka pengar till telefonkort, vad kan sånt kosta? "/
Vad menas med markeringar? 100min eller vad? För han sa nåt om att de går per minut ..
Aa får hoppas att de kan funka med att jag skickar lite pengar ^^ Bättre än inget alls =)
Om de finns besöklägenhet om man har barn, är de även för andra utan barn som kan tillbringa tid där? :/
tacksam för svar !
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-28 11:26
Har fått mina svar och tänkte nu uppdatera här att jag tänker stanna och har fått veta att han kommer till mig i augusti, han får förhoppningsvis fotboja på julafton och den dagen ska jag fira med hans familj oxå. Jag ska även ta och ringa anstalten och be att få hans kortnr så man inte skickar kontanter i brevet.
Hans samtal är de bästa som finns
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 00:08
Har nu spenderat underbara 24h (förutom restid tsm) och det var verkligen helt jävla underbart att få vakna upp jämte honom efter 3 månader tillsammans vi har haft jämn telefonkontakt varje vecka nästan och det har hjälpt att jag inte gått vidare utan längtat till varje samtal med honom, nu kommer han att ha permission ca varje månad och det kommer vara helt underbart och sedan blir han hemma hos sin mamma till maj men sen är det äntligen en underbar sommar han kan spendera tillsammans med mig :) Hoppas ni haft en underbar sommar, jag har haft tre lååånga månader av längtan efter min älskling men nu äntligen är dem över och jag får snart träffa han igen :) Nu går veckorna snabbt igen :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 14:13
Ja som ni läser så har jag och min älskling pratat om barn vi är ändå 22 och 20 år gamla. Vi fyller 23 och 21 i år. Vet att man kan vänta läääänge med barn men jag har otrolig barnlängtan likaså han och de känns bra om vi skulle skaffa barn tillsammans.
Och till er som tror att jag är knäpp som gör de med en omogen (tönt?) visst han är kanske inte alltid 22-23år i vad han sysslar med men han kan förändras precis som alla andra och han är inte den "kriminella" egentligen, mycket är falskt, tyvärr men de kan man ju spekulera mycket om... Ja, mitt liv är som de är om ni nu tvunget ska veta så har jag diagnoser som gör att jag går under handikappsomsorgen och jag har psykiska problem oxå men de gör inte att jag blir en DÅLIG MOR för detta och min pojkvän blir inte en DÅLIG FAR för att han är f.d. kriminell .. men samhället ser det tyvärr så, vi är som utdömda och borde inte ha en enda rättighet kvar i livet, typ. Så e det. Men vi ska klara detta, och ekonomiskt går de alltid att lösa. Man får leva snålt och handla begagnat, inget fel med detta faktiskt. Skulle vilja prata med fler i samma situation istället för dem som tror att dem vet att jag gör fel eller rätt beslut och försöker bestämma och tror att jag är okapabel till ett eget liv i stort sett, sorgligt att folk trycker ner på en som redan ligger ner. Tyvärr har både jag och min pojkvän såväl som många många andra en otrolig jobbig barndom och de medför tydligen oxå att vi kan bli dåliga föräldrar enligt er. tråkigt att ni ser det så, bara för att man har haft kontakt med soc så är man oxå utdömd.. ja de är väl bättre att ta livet av sig ? tydligen. för fler barn behöver ju inte intagna ha? bara för att dem är i fängelse betyder det inte att dem är dåliga personer.. men lev erat liv så lever jag mitt liv!