Killen i fängelse

Om man skickar brev, är de adressen på kriminalvårdens hemsida som gäller + namn + efternamn?
Behövs även personnr för att de kan finnas flera med samma namn? :/
Det ska räcka med namn, avdelning (om du vet vilken han sitter på) och anstaltens adress. Där jag jobbade var det ett antal hundra intagna och det var allt som brukade stå på kuverten.
hur länge tror ni att han kommer sitta när han fått 1 1/2 år för medhjälp vid grovt rån?
2/3 om han sköter sig hela tiden, när man missköter sig kan man få 14 dagars tillägg per gång.
Har läst att man kan få permiss inom 3/4 av straffet alltså ca halvår?
Han har fått besked att han får sin första permission om ca 2,5mån och då kommer han hem till mig :D
Det görs individuella bedömningar om när man ska få sin första permission, har han hört det så är det säkert så.
Kan han få komma ut helt innan straffet är slut ?
Tidigast efter 2/3 under förutsättning att han skött sig.
Hur strikta är de med straff och att få flytta närmare kommunen?
Det beror lite på om det finns en lämplig anstalt att förflyttas till, han kan ansöka om förflyttning.
Brukar de godkänna fotboja om straffet ändå är så högt?
Nej, det är för straff på 6 månader eller kortare.
Räknas häktestiden bort (40dagar på 18mån) har ju hört att de varit så på långa straff ? "/
Kan man då räkna med att de "bara blir 16mån och 3veckor"
Häktningstiden räknas som avtjänad tid.
Fick samtal ifrån han o sa att jag kunde skicka pengar till telefonkort, vad kan sånt kosta? "/
Vad menas med markeringar? 100min eller vad? För han sa nåt om att de går per minut ..
Aa får hoppas att de kan funka med att jag skickar lite pengar ^^ Bättre än inget alls =)
Om han har någon form av sysselsättning (jobb) på anstalten så får han pengar för det som han kan köpa bl.a telefonkort för. Annars går det bra att sätta in pengar på hans "konto" där. Du kan ringa till anstalten och fråga närmare om hur det funkar med att skicka pengar till en intagen och vad telefonkort kostar.
Om de finns besöklägenhet om man har barn, är de även för andra utan barn som kan tillbringa tid där? :/
Den är till för alla intagna.