• Sockersöt88

Vem sjöng sommarlåten?

Som en start på sommaren gjorde jag ett litet quiz med mina favorit sommarlåtar,
    som troligtvis kommer att spelas en hel del i min stereo i sommar. Glad

Ha en skön sommar allihopa! {#emotions_dlg.flower}

Ps. Skriv gärna din favorit sommarlåt. Kanske jag hittar någon ny låt att lyssna sönder i sommar.. Flört

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vem sjöng sommarlåten?
  • JuliaåRonjasmammis

9 av 10. Röstade Barbados på "här kommer sommaren". Tror aldrig jag har hört den faktiskt. De andra var snorlätta.

Don't mess with my integrity!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Oj, 9/10 rätt (missade sista frågan). Lite av radiolyssnandet hade fastnat uppenbarligen.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Insatt

Jag måste säga att jag är ganska nöjd med att inte ha rätt på alla låtar Tungan ute Missade på "Här kommer sommaren" och "Inget stoppar oss nu".

• Anova

10 av 10

Däremot har jag invändningar mot ett av svaren.. Var det inte Balsam Boys som sjöng Här kommer sommaren? (och haft den version som är mest känd?).

• Sockersöt88
    Anova skrev 2011-05-26 14:30:12 följande:

10 av 10

Däremot har jag invändningar mot ett av svaren.. Var det inte Balsam Boys som sjöng Här kommer sommaren? (och haft den version som är mest känd?).

Det är mycket möjligt... Har dock själv bara hört denna version!Glad Det finns ju nästan covers på alla låtar nuförtiden, så det är inte så lätt att veta vem som sjöng den först!Flört
  • Anova
    Michisen skrev 2011-05-26 14:15:53 följande:
    Fel på varenda dansbandslåt. Jag är inte förvånad.
    Varenda? Det finns ju bara en..
  • Anova
    Sockersöt88 skrev 2011-05-26 14:32:48 följande:
    Det är mycket möjligt... Har dock själv bara hört denna version!Glad Det finns ju nästan covers på alla låtar nuförtiden, så det är inte så lätt att veta vem som sjöng den först!Flört

Är du född -88 så kanske du inte minns Balsam Boys, den kom 1999 om jag inte minns del.. Själv var jag 21 på den tiden och dansade till den på krogen..

Svar på tråden Vem sjöng sommarlåten?