• Anonym

Cybersex och relationer

Jag är singel och när jag inte har sex på något annat sätt så är jag ibland på en camsajt. Jag föredrar att 'träffa' samma kille och har haft kontakt med en man några gånger. Även om det är helt anonymt så har vi blivit lite personliga och haft en rätt gullig kommunikation. Det är förstås ingen bra idé, det är bättre att hålla det så känslobefriat som möjligt.

Jag har märkt att han vill veta om jag bara 'träffar' och skriver till honom och igår frågade han om jag verkligen är singel. Jag svarade som det var och när jag frågade honom berättade han att han har en (dålig) relation.
    Jag vet inte om det spelar någon roll egentligen, vi kommer ju aldrig att träffas irl, men för mig känns det inte ok. Det är förstås bara en fantasi men vad tycker ni? (Jag glömde att fråga men jag är nästan 100 på att hon inte vet.)

Det är väl ett icke-problem egentligen men jag undrar hur ni tänker av ren nyfikenhet. Min väninna tyckte att jag var fånig som inte ville fortsätta kontakten eftersom det inte är "på riktigt" men jag tycker att det är rätt svinigt av honom mot henne.
    Jag kommer nog inte att ta kontakt igen. Lite av det roliga försvann och vill jag har komplicerade kontakter så kan jag ju lika gärna träffa en man irl.    

• Svar på tråden Cybersex och relationer
  • Anonym

Vet inte vad andra tycker, men om man vänder på det så hade jag inte uppskattat ifall det var min respektive som satt där...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-26 19:54:43 följande:
    Vet inte vad andra tycker, men om man vänder på det så hade jag inte uppskattat ifall det var min respektive som satt där...
    Inte jag heller och den tanken förtog liksom hela nöjet för mig. Varför gör inte folk slut om relationen är så kass? Deprimerande att sitta framför datorn när man har en partner irl. Det skulle jag aldrig göra. Då skulle jag ha fullt upp med annat.
  • Karolinan01

Jag hade inte haft camsex med andra om jag var i en relation och förväntar samma inställning från min eventuella partner. Om han hade haft sådana önskemål hoppas jag att vi har en så pass bra och ärlig kommunikation att han hade frågat om min åsikt först.

• Anonym
    Karolinan01 skrev 2011-05-26 21:14:55 följande:
    Jag hade inte haft camsex med andra om jag var i en relation och förväntar samma inställning från min eventuella partner. Om han hade haft sådana önskemål hoppas jag att vi har en så pass bra och ärlig kommunikation att han hade frågat om min åsikt först.
    Håller med dig.
    Jag tror tyvärr att många män på camsajterna är i samma situation som den här killen. Skillnaden är nog bara att han tog upp ämnet. En del skriver att de lever i öppna relationer och man får ju hoppas att det stämmer men de killarna verkar vara där jämt och hur kasst sexliv har man inte då? Obegripligt för mig.
  • Anonym (en till)
    Anonym skrev 2011-05-26 21:28:12 följande:
    Jag tror tyvärr att många män på camsajterna är i samma situation som den här killen. Skillnaden är nog bara att han tog upp ämnet. En del skriver att de lever i öppna relationer och man får ju hoppas att det stämmer men de killarna verkar vara där jämt och hur kasst sexliv har man inte då? Obegripligt för mig.
    Jo, det kan nog vara rätt kasst. Har själv kontakt med en upptagen man, tar inte fullt så allvarligt på det. Vi är båda helt på det klara med att vi inte kommer att träffas IRL och att jag kommer att bryta kontakten när jag träffar någon på riktigt. Jag är en fantasi helt enkelt. "Tjatar" då och då på honom att försöka lösa sexbiten med sin kvinna, övriga livet verkar fungera bra för dem och det finns flera små barn med i bilden. Själv ser jag honom som en tillfällig vän, with some benefits så att säga.
  • Anonym (zid)

Av ren nyfikenhet, vad är det för en sorts camsajt, hur fungerar det? Är han en "riktig" person precis som du och ni båda råkat hitta varandra i allt virrvarr, eller betalar du på något sett (antingen per session eller medlemskap eller så) för att titta på honom?

• Anonym
    Anonym (en till) skrev 2011-05-26 23:05:30 följande:
    Jo, det kan nog vara rätt kasst. Har själv kontakt med en upptagen man, tar inte fullt så allvarligt på det. Vi är båda helt på det klara med att vi inte kommer att träffas IRL och att jag kommer att bryta kontakten när jag träffar någon på riktigt. Jag är en fantasi helt enkelt. "Tjatar" då och då på honom att försöka lösa sexbiten med sin kvinna, övriga livet verkar fungera bra för dem och det finns flera små barn med i bilden. Själv ser jag honom som en tillfällig vän, with some benefits så att säga.
    Jo, så kan man förstås se det. Jag har inte bestämt mig än även om jag tappade intresset lite.
    Det jag inte förstår är att mina kontakter är unga riktigt snygga killar med superkroppar som lätt borde kunna fixa tjejer irl alternativt ha ett fantastiskt sexliv med sina flickvänner.
    Jag är 30+ och ensamstående mamma så jag har ju mina skäl till att inte vara ute och ragga men varför hänger unga heta män med flickvänner på nätet nästan varenda kväll? 
    En man är helt sanslöst het, perfekt ansikte, vältränad och rejäla doningar (ursäkta detaljerna). Det är ju förstås smickrande att han tänder på mig men det måste ju vara något fel på honom. Han har skrivit att han har ett "öppet förhållande" men om jag var tillsammans med en sådan man skulle han inte få vara ifred några längre stunder. Jag förstår inte men klagar inte heller.    
  • Anonym
    Anonym (zid) skrev 2011-05-26 23:10:16 följande:
    Av ren nyfikenhet, vad är det för en sorts camsajt, hur fungerar det? Är han en "riktig" person precis som du och ni båda råkat hitta varandra i allt virrvarr, eller betalar du på något sett (antingen per session eller medlemskap eller så) för att titta på honom?
    Ha ha nej, jag betalar inte ett öre. Jag blir snarare erbjuden rätt mycket pengar för privata shower men det är jag inte intresserad av. Det är en gratissajt där man kan ha en egen cam och sexchatt. Du tar kontakt med männen du gillar eller tvärtom. Sedan kan man fortsätta privat på t.ex. Msn eller Skype, som jag och den här killen gjorde. Vissa gillar att köra en show i sin offentliga cam på sajten men det gör inte jag.
Svar på tråden Cybersex och relationer