Carowlin skrev 2011-05-27 10:52:16 följande:
Jag har Trygg Hansa; hemförsäkring, mig själv och sambon (trygg vuxen) och sambons son efter att vi fick veta att hans mamma endast har hemförsäkring och tycker det räcker. Vi blev jättechockade, jag skulle aldrig låta mitt barn gå utan försäkring ens en sekund! Ta INTE bort barnens försäkring, oavsett om det ingår i skolan eller hemförsäkringen och oavsett om det skulle täcka efter skolan. Kan säga att det täcker inte om ni åker iväg någonstans i alla fall.
Så fort jag vet att jag är gravid kommer jag byta min egen försäkring till Trygg Hansas mammaförsäkring eller vad den kallas då man försäkrar både sig själv och barnet i magen, vet dock inte om jag måste försäkra barnet igen sen eller om det går automatiskt till två separata igen när barnet är fött, det ska jag ta med dem när de kommer hit när jag väl ska ändra försäkringen där.
Jag tycker själv Trygg Hansa är både bra och billig, men jag tänker dock inte på pengarna. Jag skulle kunna betala 1000 varje månad, bara jag har en bra försäkring till alla i hemmet. Mina katter har jag dock hos Agria då jag tycker det är bättre för djur än såna försäkringsbolag som har försäkringar för allt

Du ska inte byta din egen försäkring mot gravidförsäkring om du blir gravid! Behåll din försäkring och teckna en gravidförsäkring som är mestadels för bebisen men även täcker dig (dubbelt med din egen försäkring...). Gravidförsäkringen hos TH går över till en barnförsäkring när barnet är fött!! Bara ett papper att fylla i och skicka in så går det automatiskt :)
Har fått förklarat för mig att man ALDRIG ska säga upp en försäkring man har som vuxen (sjukdom och olycksfall), vill man sedan teckna en ny kan man få massa undantag som kanske täcktes av den gamla försäkringen...