Inlägg från: Wilmis07 |Visa alla inlägg
  • Wilmis07

Varför barnförsäkring?

Just me skrev 2011-05-27 12:50:35 följande:
    Hej alla!
    Ni som har Trygg Hansa , vad betalar ni i månaden för 1 barn? Jag är gravid nu men ska teckna snart!
    Har kikat lite på deras hemsida men det är lite otydligt tycker jag . Ska naturligtvis ringa om det när det börjar närma sig men skulle vilja veta på ett cirkus :) 
    Jag tror att jag betalar 220 kr i månaden för min dotter.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07

En fråga bara,om man har tex vänta barn försäkringen så sträcker den ju sig till barnet är 6 månader,får  man en hälsodeklartion direkt när barnet är fött eller kommer den efter 6 månader då man förväntas teckna en fortsatt försäkring? Mycket kan ju hända på 6 månader menar jag. Har hört olika på detta nämligen.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    Smilla75 skrev 2011-05-27 15:47:03 följande:
    Vänta inte, finns något tecken på sjukdom blir det undantag.
    Gäller inte mig,jag tecknad typ första eller andra dygnet min dotter var född. Hade kollat ut allt innan så det var bara att ringa samtalet .
  • Wilmis07
    Xofina skrev 2011-05-27 17:49:34 följande:
    Jag hade gravidförsäkring där (den för 1050 kr för hela familjen) så första 6 månaderna utav barnförsäkringen är gratis.
    Vi har mellan försäkringen med det där tillägget som det har (medfödda fel etc.) vi betalar 177 kr i månaden.
    Jag hade ingen gravidförsäkring hos dom och dottern försäkring var också gratis dom första 6 månaderna.
  • Wilmis07
    Smilla75 skrev 2011-05-27 21:59:27 följande:
    Smart det visste jag inte. De var så måna att komma på hembesök och försöka pracka på oss vuxna försäkringar vi inte var intresserade av. När resten av barnen föddes har vi löst det per telefon någon dag efter födseln men deras journaler begärdes in och två fick undantag för att vi sökt för gult var i ögonen (vilket typ alla barn har) och en för knak i höfterna. Den första begärde jag och fick omprövning för utan undantag. Den andra fick vänta till att ha blivit röntgad i höfterna oh då ströks undantaget.

Det jag vile påpeka var att en graviditetsförsäkring inte gäller för medfödda fel eller fel som uppstått innan barnförsäkring tecknats, det är direkt dumt att vänta 6 månader efter födseln.
    Ja det är idiotiskt att vänta med att teckna en försäkring ,var uppe på plus för ett antal år sedan om ett barn som hade sökt på bvc  för vanliga typ blöjeksem det barnet fick försäkras men med undantag för vissa  saker. Dom begär ju ut alla journaler,så svårt att "mörka" något.
Svar på tråden Varför barnförsäkring?