• Marsipanflicka

Klädsel efter snitt..???

Blev snittad och har nu noll koll på vad som är okey att göra...känner mig lite lost. Vad får man ha för kläder? Måste man ha löst sittande plagg eller är leggins okey? Förlåt dumma frågor men känner mig som sagt vilsen.

Får ont när jag reser mig, hostar osv...måste man vara superduperförsiktig hela tiden eller skall man försöka röra sig normalt? Har barn sedan tidigare och det är svårt att inte våga göra nåt alls.

Men som sagt, tacksam för hjälp m klädfrågan...

• Svar på tråden Klädsel efter snitt..???
  • alvaereva

Jag hade jeans på en gång. Tänkte aldrig att jag skulle ha några speciella kläder. 

• flingansnö

jag tyckte att det var skönt med ngt som satt åt och "höll fast" så jag köpte en trosgördel på lindex. Var jätteskönt. Över det hade jag typ mina mammabyxor för det var allt jag fick på mig.

Du ska försökar röra på dig, det hjälper läkningen, ta alvedon så att du kan gå och stå och så.  JAg hade ngra citodon kvar från grav som jag tog i några dagar, och sedan tog jag ipren och alvedon blandat i ett par veckor. Sen var det ok

• La Lola

Du får ju ha det som du finner skönast.
    Jag hade mysbyxor.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Charlott29

Jag snittades för 2 veckor sedan och fortfarande helst leggins på mig
    Jag tyckte att det den första veckan var obehagligt att ha något som satt precis vid ärret, och tycker fortfarande det kan skava och svida lite om jag har lågt sittande byxor etc.
    Du ska absolut försöka leva som vanligt, att röra på sig är jätteviktigt. Det du ska vara försiktig med är att bära tungt (helst inte tyngre än bebis de första veckorna), att inte gå i för stora uppförsbackar, försöka att inte använda magmusklerna för mycket (te.x. när du reser dig upp), och inte göra situps eller jogga de första månaderna. Promenader är dock helt ok så länge det inte gör ont

• lotten77

Du FÅR väll ha vad du vill men vad jag kom ihåg KUNDE jag fan inte ha nåt Allt kändes dom om det skavde och gjorde ont. Men nu födde ju jag på vintern om jag hade gjort ett snitt nu så hade jag bara haft maxiklänningar på mig tills snittet kändes ok, och några jättemjuka trosor i typ microfiber som inte har nån kant i midjan.

• Issa79

Det enda jag tänkte på var att ha trosor med lite högre kant så de inte hamnade mitt på såret. Annars tog jag det som kändes bra.

• Marsipanflicka

TACK!!!

Det är alltså okey med att ha gördel nu med en gång??

• La Lola
    Issa79 skrev 2011-05-27 11:30:17 följande:
    Det enda jag tänkte på var att ha trosor med lite högre kant så de inte hamnade mitt på såret. Annars tog jag det som kändes bra.
    Ja såna trosor  hade jag oxå.
  • flingansnö
    Marsipanflicka skrev 2011-05-27 11:30:52 följande:
    TACK!!!

Det är alltså okey med att ha gördel nu med en gång??

ja, ju snabbare desto bättre, då drar magen ihop sig bättre. Och så är det skönt tycker jag. Men det får såklart inte göra ont!

• Issa79
    La Lola skrev 2011-05-27 11:30:53 följande:
    Ja såna trosor  hade jag oxå.
    Blev din karl lika blek om nosen när du kom hem med dem? *haha*
  • Marsipanflicka

Skall man köpa en billig eller en dyr..??????? En sån där Bellybandit, är de bra?

Osexiga trosor införskaffas idag, hoho.

• MorsningKorsning

Till mig sa läkaren att jag fick känna efter själv - så länge jag inte tagit värktabletter. På så sätt skulle kroppen själv säga ifrån

Nu hade jag sådan tur att jag aldrig behövde tabletter hemma så jag behövde aldrig oroa mig för att jag var bedövad och inte kände kroppens signaler.

• La Lola
    Issa79 skrev 2011-05-27 11:35:38 följande:
    Blev din karl lika blek om nosen när du kom hem med dem? *haha*
    Näe, jag har inte kroppsformen att ha lågt skurna iaf så det var som vanligt.
  • Furstinna

Haha, jag tog med mig massor av nättrosor från BB som jag använde, det va riktigt bekvämt. Sen när blödningen slutade så använder jag så lågt sittande underkläder som möjligt

• flingansnö

Jag köpte superbilliga riktiga TANT trosor på klädkanonen eller vad det heter, typ 3 par för 30 kr eller så, och så hade jag mammatrosor till det. Maken tyckte väl inte att det var supersexigt, men å andra sidan så hade jag läckande bröst och avslag.... så sexig var jag nog inte ändå...  Jag köpte en trosgördel på Lindex, kostade typ 150kr och det tycker jag varit bra, har inte provat Bellybandit, men de har ju även korsettliknaden på lindex till lägre pris än det, så du kan ju komma först... tycker BB är dyrt. 

• N1an

Varför skulle magen dra ihop sig snabbare med en gördel? *undrar*

• flingansnö
    N1an skrev 2011-05-27 12:20:00 följande:
    Varför skulle magen dra ihop sig snabbare med en gördel? *undrar*
    jag vet inte.... den gör det bara.... 
Svar på tråden Klädsel efter snitt..???