• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Vi ska flytta med vår 3 åring från Sthlm till Lomma i oktober-november. Vi kommer även få en bebis i december. Jag kommer därför vara hemma med bebisen och vår son kommer gå på dagis 15h/vecka. Jag känner ingen i området och vår son älskar verkligen dagis och att träffa andra barn. Jag är därför jätte intresserad av att komma i kontakt med andra trevliga föräldrar som är hemma med barn. Ålder spelar ingen roll. Söker öppna människor att leka med, fika, ta promenader kanske gå till någon öppen förskolan. Tveka inte att höra av dig om du känner för lite sällskap... :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.
  • Smilly

Ja det finns sådana tjänster, här i Sthlm har de dock börjat skilja på BVC och övriga vårdcentralen så då finns det BVC tjänster att söka.. Vi får se vad som finns i Skåne helt enkelt :)

Ja det är väldigt blandade känslor inför flytten. Känns ju lite jobbigt att vi inte hittat hus. Kommer nog få hyra lgh istället. Min man har familj och en del barndomsvänner i Skåne. Blir säkert bra när vi är på plats men just nu känns det långt dit. :)

• VEA

Ja, jag hörde förresten om omstruktureringen men när du ska söka jobb så kommer du att hitta ett garanterat Glad.

Ja, det förstår jag att det är med blandade känslor, är din man från Skåne?

Nu ska jag gå och göra mig i ordning för bröllop Skrattande

• Saso87
    Smilly skrev 2011-05-27 11:52:27 följande:

Vi ska flytta med vår 3 åring från Sthlm till Lomma i oktober-november. Vi kommer även få en bebis i december. Jag kommer därför vara hemma med bebisen och vår son kommer gå på dagis 15h/vecka. Jag känner ingen i området och vår son älskar verkligen dagis och att träffa andra barn. Jag är därför jätte intresserad av att komma i kontakt med andra trevliga föräldrar som är hemma med barn. Ålder spelar ingen roll. Söker öppna människor att leka med, fika, ta promenader kanske gå till någon öppen förskolan. Tveka inte att höra av dig om du känner för lite sällskap... :)

Hej!

Jag är mammaledig och bor i Lomma =) Här är väldigt mysigt, leta hus här ;) Min son är 3 månader och jag födde i Lund, är supernöjd med Lund. Skulle välja Lund före Malmö då jag hört sådär om Malmö, men alla upplever ju det olika. Så mysigt med syskon på gång, det finns många fina förskolor i Lomma, bland annat en helt ny där vi tänkte ha vår son så småningom. 
  • VEA
    Smilly skrev 2011-08-13 13:22:54 följande:
    Vad roligt med bröllop! Ha så skoj. :)
    Mycket trevligt var det Skrattande, tjo hoooo!!! Hoppas er helg varit lika trevlig :).
    Saso87 skrev 2011-08-14 12:28:11 följande:
    Hej!

Jag är mammaledig och bor i Lomma =) Här är väldigt mysigt, leta hus här ;) Min son är 3 månader och jag födde i Lund, är supernöjd med Lund. Skulle välja Lund före Malmö då jag hört sådär om Malmö, men alla upplever ju det olika. Så mysigt med syskon på gång, det finns många fina förskolor i Lomma, bland annat en helt ny där vi tänkte ha vår son så småningom. 
    Välkommen!
  • Smilly

Välkommen Saso87! Vad roligt att du bor i Lomma. Jätte bra med tips om dagis. :) Går allt bra med lill-killen? Det var ert första barn?

• Saso87
    Smilly skrev 2011-08-14 17:40:52 följande:
    Välkommen Saso87! Vad roligt att du bor i Lomma. Jätte bra med tips om dagis. :) Går allt bra med lill-killen? Det var ert första barn?
    Allt går toppen. Han är så snäll o go, så såhär enkelt hade jag aldrig förväntat mig mamma-livet =) det är ju så mysigt. Det är första barnet, men är redan sugen på fler =) hehe. Hur är din graviditet? Går allt bra?
  • Smilly

Härligt med en enkel bebis :) Det är en mysig tid så passa på att njuta.

Här går det bra.. Veckorna flyger iväg. Tiden går fortare så här andra gången och jag har turen att må bra.

Bor ni i hus eller lgh? Håller med om att Lomma är jätte mysigt. :)

• Saso87
    Smilly skrev 2011-08-14 19:29:20 följande:
    Härligt med en enkel bebis :) Det är en mysig tid så passa på att njuta.

Här går det bra.. Veckorna flyger iväg. Tiden går fortare så här andra gången och jag har turen att må bra.

Bor ni i hus eller lgh? Håller med om att Lomma är jätte mysigt. :)
    Kanske går tiden också fortare för att man har ett barn redan att hålla reda på =) Dagarna kan gå lite segare med första barnet i magen. Vi bor i lägenhet nere i Lomma Hamn, flyttade in i nybyggt i höstas. Trivs super! Vad är ni ute efter?
  • Smilly

Jo visst är det så.. Man hinner inte räkna dagar och veckor, finns ju en liten busunge att fokusera på. ;)

Förstår att ni trivs! Jätte mysigt i hamnen. Vi vill helst hitta hus men det börjar bli ont om tid. Vi hade planer på att flytta ner innan BF. Tror inte vi kommer hinna sälja lgh och köpa hus innan det.. Vi håller utkik iaf.

Funkar bra att jobba i både Lund och Malmö om man bor i Lomma väl? Hur är det med bussar, går de ofta?

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.