• FruSen

Vad tycker du om glassbilen (hemglass)

Är hemma och vabbar idag och glassbilen körde förbi precis.
    Jag handlade ett par glassar och det kom lite barndomsminnen tillbaka till mig. Minns att det var alltid så trevligt när glassbilen kom förbi
    Vad tycker du om glassbilen?
    Och om jag nu missat något ber jag om ursäkt, ni får väl rösta på "annat" och skriva det i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om glassbilen (hemglass)
  • Goonie

Den kör förbi här utanför runt 21-21:30 på kvällen Skrikandes Förstår inte hur de tänkte när de planerade den rutten.

• Omorfia

Bryr mig inte. Förstår inte poängen. Jag åker till affären regelbundet ändå.

• FruSen

Oj! Ja det förstår inte jag heller? 21-21:30???
    Jag tycker tiden vi har fått (varannan fredag efter lunch) är toppen!
    Dels för att det är en fredag, då kan man ju faktiskt unna sig en glass för det är "helg" liksom.Dock är det nog få som köper, de flesta är ju på jobbet kan jag tänka mig.

• Vinxen
    Goonie skrev 2011-05-27 13:33:37 följande:
    Den kör förbi här utanför runt 21-21:30 på kvällen Skrikandes Förstår inte hur de tänkte när de planerade den rutten.
    Samma hos oss. Sjukt irriterande!!
  • Gladskit

Hemma blir jag mest störd på den eftersom den kommer precis när det är läggdags, så då handlar vi sällan. Däremot har den börjat köra en runda utanför Norrtälje där vi har sommarstuga och det är perfekt! Det är en bit till affären så att få glass direkt hem till dörren är toppen tycker vi.

• Goonie
    FruSen skrev 2011-05-27 13:35:16 följande:
    Oj! Ja det förstår inte jag heller? 21-21:30???
    Jag tycker tiden vi har fått (varannan fredag efter lunch) är toppen!
    Dels för att det är en fredag, då kan man ju faktiskt unna sig en glass för det är "helg" liksom.Dock är det nog få som köper, de flesta är ju på jobbet kan jag tänka mig.
    Mhm.. tror det är onsdag eller torsdag den kommer också. Många ungar som är vakna och ute för att köpa glass då?
  • Anova

Där jag bodde förut stannade de precis utanför min ytterdörr och spelade sin trudelutt, skrämde mig lika mycket varje gång. Nu har jag inte sett den på ett tag..

Då jag var liten var glassbilen en fröjd då den kom... Då fick man ibland knattepinnar. Idag har jag vuxit ifrån att gilla glass.. Tycker det bara är söttslaskigt, kallt och ganska äckligt.

• Linda1976

Bryr mig inte.

Dessutom är det äcklig glass, som ingen här hemma äter.  

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • KramKalas

nu är min son så liten att han inte förstår sig på det här med glassbilen än. Men jag tycker det är dyrt och så stannar den 20m från dörren vilket säkert kommer att leda till några disskusioner längre fram...

• Tant Green

Vi hade gärna velat köpa en gång bara för att dottern skulle tycka att det var kul att prova att köpa glass från en bil. Men vi har aldrig sett bilen, vi hör den ofta, och har stått och väntat där den ska dyka upp, men den har aldrig kommit

Svar på tråden Vad tycker du om glassbilen (hemglass)