• FruSen

Vad tycker du om glassbilen (hemglass)

Är hemma och vabbar idag och glassbilen körde förbi precis.
    Jag handlade ett par glassar och det kom lite barndomsminnen tillbaka till mig. Minns att det var alltid så trevligt när glassbilen kom förbi
    Vad tycker du om glassbilen?
    Och om jag nu missat något ber jag om ursäkt, ni får väl rösta på "annat" och skriva det i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om glassbilen (hemglass)
  • Eisa

Tycker inte om glass och den kommer alltid när sonen ska sova.
    JAG HATAR DEN.

Varför åka runt med glass? Åk runt med färdigrätter för stressade barnfamljer istället. Glassbilen är en sjuuuukt dålig idé.

• Tonårsmamman1
    Eisa skrev 2011-05-28 12:37:23 följande:
    Tycker inte om glass och den kommer alltid när sonen ska sova.
    JAG HATAR DEN.

Varför åka runt med glass? Åk runt med färdigrätter för stressade barnfamljer istället. Glassbilen är en sjuuuukt dålig idé.
    Hatar?
  • Lily of the Hollow

Gillar den!
    När jag bodde i Strängnäs tyckte jag att det var lika faschinerande varje gång jag såg den stå¨på Hemglass-taket.

Däremot! I måndags testade jag på sms-funktionen. Har inte köpt glass från glassbilen på 15 år. Jag fick ett sms där det stod att biljävlen skulle komma om 15 minuter, men icke! på tal om det ska jag maila dem och klaga nu :-P 

• singstar76
    Lily of the Hollow skrev 2011-05-28 12:45:27 följande:
    Gillar den!
    När jag bodde i Strängnäs tyckte jag att det var lika faschinerande varje gång jag såg den stå¨på Hemglass-taket.

Däremot! I måndags testade jag på sms-funktionen. Har inte köpt glass från glassbilen på 15 år. Jag fick ett sms där det stod att biljävlen skulle komma om 15 minuter, men icke! på tal om det ska jag maila dem och klaga nu :-P 
    Jasså?? vad dumt..Jag har oxå sms funktonen men den har aldrig slagit fel.
  • MajaVira
    Thaleya skrev 2011-05-27 23:55:40 följande:
    finns det olika regler för olika städer? eller är det olika företag?

Konstigt såvitt jag vet så kommer glassbilen bara på sådanna dagar då man inte kan annat än att vara ute i trädgården och önska sig en glass och en dopp i sjön.
    De åker runt på ett fast schema, har inget som helst att göra med väder och årstid...
  • MajaVira

Glömde skriva att jag inte gillar den. Varannan torsdag stannar den nära vårt hus, precis när vi håller på att lägga sonen.

• Törnrosa

Här kommer den alltid mellan 20-22 på kvällen och då sover ju barnen, eller också håller vi på och lägger dem. En glassbil som vänder sig till barn (för det är väl den största gruppen de vänder sig till) ska väl inte köra efter 20 på kvällen, tycker jag i alla fall. Just därför handlar vi inte från glassbilen.

• HäckHäxan

Röstade på nr ett, jag älskade när glassbilen kom nr jag var barn. Nu köper jag inte varje gång, men jag hade garanterat köpt oftare om jag haft plats för det. Älskar fiskgratängen dom har

Utan tvivel är man inte riktigt klok.
  • annca

Fyller frysen varannan vecka då de kommer förbi. Synd bara att de *aldrig* lyckkas förlja tidtabellen...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • tantS

Min morbror arbetade som hemglassgubbe ett tag. Han blev galen på melodin och sjöng tillslut "Vi lurar små barn, vi lurar små barn, på deras veckopeng"

Glassbilen för mig är likamed nostalgi! Minnen av den lyx det var en gång i månaden när vi köpte glassbåtar =)

• Rakad Apa

Hemglassbilen triggar en massa barndomsminnen, speciellt när den spelar den där melodin. Något som är lite märkligt är att i Norge där jag bor så har vi hemglassbilar, men de spelar ingen melodi. Den plingar bara!

Formerly known as Rakad Apa
  • Rakad Apa
    Lily of the Hollow skrev 2011-05-28 12:45:27 följande:
    Gillar den!

Hehe, jag jobbade i den fabriken  Älskade den där hemglassbilen på taket när jag var liten, var så fascinerad att de hade fått upp den på taket!
    Formerly known as Rakad Apa
  • Pentagram

Jag gillar konceptet med glassbil men köper inget från Hemglass eftersom de ingår i Nestlékoncernen....

• sniwa

Jag brukar handla ganska mycket då gubben är glassoman. Men nu kommer den bara var 4:de vecka... om den kommer alls. Förra gången fick jag ringa till bilen - så kom han fyra timmar försenad.
    I fredags kom han inte alls och han hade stängt av telefonen... ringde huvudkontoret men de kunde inte göra nåt. Ser att han är här i morgon em i en annan stadsdel, ska försöka få tag i glassbilen då. Men han kanske inte kör där heller som han ska? 

• Laurelindo
    annca skrev 2011-05-30 14:04:59 följande:
    Fyller frysen varannan vecka då de kommer förbi. Synd bara att de *aldrig* lyckkas förlja tidtabellen...
    Jag har jobbat som Hemglass-försäljare en tid och du anar inte hur oerhört svårt det är att hålla jämna steg med tidtabellen hela tiden.
    Vi har helt seriöst drygt 4-5 minuter på oss att utföra varje enskilt stopp, och då har man inte tagit hänsyn till någon rast heller.
    Så du har ärligt talat inte riktigt rätt att kräva att vi ska kunna hålla tiderna till perfektion hela tiden, till och med väldigt erfarna försäljare har problem med det.
  • ALY538
    Gladskit skrev 2011-05-27 13:36:23 följande:

Hemma blir jag mest störd på den eftersom den kommer precis när det är läggdags, så då handlar vi sällan. Däremot har den börjat köra en runda utanför Norrtälje där vi har sommarstuga och det är perfekt! Det är en bit till affären så att få glass direkt hem till dörren är toppen tycker vi.

Norrtälje är fint, jag tror det finns privata glassbilar där också.

• ALY538
    happy 78 skrev 2011-05-27 21:53:13 följande:

Gillar inte glassbilen då den kommer rätt sent på kvällen och för massa liv. Men nu såg maken nån lakritsglass som de börjat med så han lär väl stå vid glassbilen nästa gång..
    Fast ännu värre va ju den orangea glassbilen som lät ännu högre och skränigare. Vet inte va det va för bolag.. Börja alltid skratta då den kom för den kändes så B. 

Orange har jag aldrig hört talas om!
  • ALY538
    Pentagram skrev 2011-06-01 08:17:36 följande:

Jag gillar konceptet med glassbil men köper inget ifrån Hemglass eftersom de ingår i Nestlékoncernen....

Precis, och inga glada familjer på bilarna längre.
  • Magical

I somras köpte jag två gånger men bara strul, trots att jag t.o.m förbeställde eftersom de sa till mig att det skulle jag göra om jag ville vara säker på att få rätt saker, så var sakerna slut när de kom. Då gav jag upp före det är ju ändå rätt dyrt. 

Svar på tråden Vad tycker du om glassbilen (hemglass)