• Agdaa

Hel diskbänk el underlimmad i laminatbänk?

Håller på med inredningsbryderier.
    Funderar över om jag ska behålla hel diskbänk bredvid laminatskiva el beställa underlimmad mindre diskho och förlänga laminatskivan istället.
    Tyckte först inte att det spelade så stor roll eftersom laminatskivan kommer att bli ljust grå och alltså inte så långt från diskbänken i färg ändå.
    Men när jag kollar på inredningsbilder så tycker jag nog ändå att det ser snyggare ut med underlimmat och bänken blir ju mer enhetlig om ni fattar vad jag menar. Man slipper ju skarven mellan diskbänken och skivan oxå.
    Det innebär en extra kostnad på runt 8000 men är rädd att jag kommer att ångra mig om jag "bara" tar vanlig diskbänk.
    Va tror ni inredningskunniga? :)

• Svar på tråden Hel diskbänk el underlimmad i laminatbänk?
  • ettplustack

De jag pratade med när jag och mitt x skulle köpa myresjökök sa att det är väldigt svårt att få det tätt och att träet intill diskhon inte klarar det ett längre tag.
    Vi tog vanlig diskbänk och valnötsbänkskiva runtom, skulle jag köpa ett nytt kök i dag hade jag valt stenbänkskiva =)

• Agdaa

Menar du att det underlimmade blir dåligt efter ett tag el skarven mellan vanlig diskbänk och bänkskiva?

Sten finns inte som alternativ då det är lite begränsat inför nyproduktion.

Men laminat borde väl vara lite mer hållbart än trä iaf?

Jag har oxå träbänkskiva där jag bor nu å är sååå trött på att man måste hålla efter hela tiden å de märken som ändå har blivit sitter för all evighet Gråter

• Newname

Har precis reklamerat en bänkskiva med underlimmad diskho (efter 1år) eftersom det blev upphöjt i kanterna.. Enligt transportföretaget som hämtade den, var det ett vanligt problem. Så faktum är nog tyvärr att det inte är det mest hållbara alternativet. Men vi valde dock det igen, håller den inte måttet denna gång får det bli nåt annat nästa gång

• Cornellia

Hel laminatbänk är snyggast.
    Hel diskbänk är mest praktiskt och hållbart.

BF 1/9 2011
  • Qarina

Om det inte hade blivit nån skarv emellan diskbänken å skivan hade jag inte tvekat om hel diskbänk men nu blir det ju ändå en skarv som riskerar att bli ful efter ett tag.

Men det kanske ändå är lättare att byta ut en laminatskiva utan underlimning Obestämd

• ninos

Vi valde en diskbänk med raka kanter (som en bänkskiva), ingen upphöjning runt om eller hur jag ska förklara. 4 cm tjock precis som bänkskivorna i resten av köket. Jag är såååå nöjd med den, perfekt som bakbord och så lätt att hålla ren. Har fått mycket beröm för den, praktisk men ändå lite annorlunda.

Svar på tråden Hel diskbänk el underlimmad i laminatbänk?