Inlägg från: Donna01 |Visa alla inlägg
  • Donna01

Är du smartare än mig

Har plockat ut några frågor som jag hade rätt på i en poängpromenad  för vuxna....detta var 5 av 15 frågor!

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Är du smartare än mig
  • Donna01

Vad duktiga ni är...precis som jag !

• Donna01
    JPT skrev 2011-05-27 21:57:27 följande:

Ditt bästa resultat är 4 rätt av 5 möjliga, du har försökt 1 gånger.
    Quizet har tagits av 29 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 3 rätt. 

Hade fel på den med växthuseffekten Obestämd

• Donna01
    Tonx skrev 2011-05-27 22:11:47 följande:
    Hög IQ hjälper tydligen inte mot dumhet. Fick 3 rätt. GAH!
  • Donna01
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-05-27 22:31:35 följande:
    Fast det handlar inte om smarthet, utan om allmänbildning. 
    Men man måste vara lite smart för att vara allmänbildad!
  • Donna01
    Mara skrev 2011-05-27 22:32:30 följande:
    Men om du fick 5 rätt av 5 möjliga, hur kan då vi somma samma resultat veta om vi är smartare än dig eller inte? Hur tänkte du där?
    Ja du,den frågan har jag inget svar på...lika smart ska det kanske stå!
  • Donna01
    Thaleya skrev 2011-05-28 00:13:03 följande:
    2 rätt av 5 möjliga, och det fula var att jag kände4 mig stensäker på minst fem rätt. haha
  • Donna01
    Hertha skrev 2011-05-28 00:29:10 följande:
    Nope, för hade jag varit smartare hade jag enkelt googlat fram svaret på älgens hastighet istället för att gissa!

Jäklar vad snabba de är!!!
    Ja fyy ,har haft en skenande efter mig en gång och det var inget roligt alls!
  • Donna01
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-05-28 01:06:41 följande:
    OBS! OBS! OBS! LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU INTE VILL FUSKA!!

Jag tog faktiskt älgfrågan bara för att min kära far en gång gjorde misstaget att försöka "skoja lite" med en älgko genom att "muhuöa" lite åt henne.  Han har, enligt egen utsago, aldrig sprungit snabbare i hela sitt liv! Däremot var han lite mindre och smidigare än en älgko och kom därmed undan med andan i halsen.

Han tog efteråt reda på hur snabbt en älg verkligen kan springa, och jag tror att han då fick svaret över 60 km/h.
    Ja jösses,man tror inte att dom kan röra sig så fort,jag har alltid fått höra att man ska springa sick sack för då gör älgen det också....det gör den inte kan jag tala om..huuuu
  • Donna01
    Hertha skrev 2011-05-28 00:34:58 följande:
    Jag hade en älgstaty som visade sig vara en ungkalv springandes förbi mig en mörk kväll på Hisingen. Det var också lite skrämmande. Tack och lov var det inga höga hastigheter han hann upp i. Men hade jag sträckt ut handen hade jag kunnat ta på honom!
    Skrämmande även som små!
  • Donna01
    Tonx skrev 2011-05-28 10:18:39 följande:
    De hoppar högt också. De tar staketen till våra hästhagar från stillastående utan problem
    Vi hade en älg i området som var stupfull på alla äpplen han åt...livsfarlig och anföll allt o alla...blev skjuten från en helikopter till slut!

Men den gick ned från höga murar med ett enda lugnt kliv!
  • Donna01
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-05-27 22:59:23 följande:
    Och nu skrev jag precis att jag inte är sådär jätteintresserad av varken mina glasögon eller min plånbok, hahahaha!  
  • Donna01
    Tonx skrev 2011-05-28 11:39:32 följande:
    Men fy vad läskigt!
    Jag har en hel del älghistorier. Jag är uppväxt i skogen och vi rider mycket där så varken hästarna eller älgarna är rädda för varann, och DET är läskigt. Du vet när älgkon stöter bort sina årskalvar, då brukar de irra omkring och vara lite ledsna, då minsann ska du veta så kommer de små jäklarna till hästarna och tyar sig på dom! Har hänt flera gånger att man haft en älgkalv i hasorna på hästen när man är ute och rider. Men de är ju rätt söta när de är mammasjuka.

Riktigt lika gulligt var det inte den (enda) gången jag kommit emellan kon och hennes nyfödda kalvar.
    Jag red på stigen och hörde knastret bredvid mig, såg mig om och såg två kalvar. Instinktivt och halvt livrädd började jag titta efter kon, och upptäcker henne... PÅ ANDRA SIDAN stigen. Jag står mitt emellan henne och hennes ungar. Kan säga att jag satte hälarna i sidorna på hästen och vi galopperade i full fart hem.

Gå aldrig nära vilda djur och deras ungar, de är sällan farliga, men då kan de attackera.
    Jag är livrädd för älgar,man kan inte föreställa sig hur stora dom är innan man står under en....hiiiiiii
  • Donna01
    fucktard skrev 2011-05-28 14:06:23 följande:
    4 av 5 rätt, och insåg att kalvdans behöver fixas. Tack TS!

(Kryptisk för att inte andra ska fuska, haha)
  • Donna01
    West skrev 2011-05-29 22:03:05 följande:
    Alla rätt direkt! Skrattande
  • Donna01
    Margaux skrev 2011-05-29 22:56:22 följande:
    Pffp... dricker inte öl! Får skylla på det! :P
  • Donna01
    West skrev 2011-05-29 22:03:05 följande:
    Alla rätt direkt! Skrattande
  • Donna01
    shitvadjaghatar skrev 2011-05-31 21:08:14 följande:

Hade fel på växthuseffekten.

Heter det inte smartare än jag?

Jag tror att båda är rätt...inte helt säker men nästan!
  • Donna01
    SysterYster03 skrev 2011-06-03 00:45:02 följande:

Ditt bästa resultat är 5 rätt av 5 möjliga, du har försökt 2 gånger.

Quizet har tagits av 205 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 3 rätt.

Svar på tråden Är du smartare än mig